ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ....

  • ۰
  • ۰

S.A Ha.g, [19.03.15 06:54]

حاج مهدی عزیز.....بذار اون جلسه حضوری رو ....، تا فیتیله پیچت کنم....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:55]

هاشمی - البغدادی پیوندتان مبارک

😁😊😀😍☺😎😋😇😇😇😇😇


S.A Ha.g, [19.03.15 06:55]

تا حالا روبروت برادرانی بوده اند که توی وادی مبتدی بوده اند...، این دفعه یه غول کچلی جلوت سبز میشه که درسته قورتت میده...😊😊😀😀😎😎


S.A Ha.g, [19.03.15 06:56]

یه کاریت میکنه که همه اون چیزایی رو که یادت داده اند رو دوباره شخم بزنی...

Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:57]

یه جلسه هم با آقا بذار، شاید برائت جست از تعابیرش😁🏃🏃


S.A Ha.g, [19.03.15 06:58]

و در عین حال دوره های سوپر ویژه رو ....از نوع رنجری در باب ولایت و نظام سیاسی!!.....نزد بزرگان مختلفی دیده....دیگه از ما گفتن بود!😝😎😎


S.A Ha.g, [19.03.15 06:58]

در مورد فرمایش آقا هم دیشب توضیح دادم....


S.A Ha.g, [19.03.15 06:58]

اینکه رهبری معظم چه منظوری داشته اند....باید دید آیا همین فحوا در بقیه فرمایشاتشان نیز تکرار شده یا خیر؟؟....به نظرم نیست....لذا می توان گفت که آن بار هم در اصل منظور چیز دیگری بوده است....

من فکر می کنم منظور این بوده که حکومتی که بزور بخواهد به مردم تحمیل شود ولو اینکه مشروعیت الهی را نیز داشته باشد، جایز نیست و این عمل....یعنی به اجبار و زور بر مردم حکومت کردن....مشروع نیست!!....نه اینکه مشروعیت وابسته به مقبولیت است...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:58]

البته از مکتب اسفندیار بیش از این هم انتظار نیست

پادشاهی ایرانی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:59]

کوروش و ...😁😊😀


S.A Ha.g, [19.03.15 07:00]

فعلا که انحراف ضد مکتب اسفندیار در اومد!!....و معلوم شد که خیلی هم خطرناکتره!!😁😁😝😝😝


S.A Ha.g, [19.03.15 07:01]

و اینکه ظاهرا داره مشخص میشه که در تیم مقابل مکتب هابرمارس و پوپر در پس پرده وجود داره!!....بازم به کوروش....


S.A Ha.g, [19.03.15 07:01]

😀😀😝😝😝


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:02]

اصلا میدونی پوپر و هابرماس جی میگن؟ یه کتاب ازشون خوندی؟

خخخخ😁😊😀


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:03]

اون بولتن ها که میخونی رو داداش ما خودمون برات می نویسم😀


S.A Ha.g, [19.03.15 07:03]

ما که میگیم پادشاهی .....برای هر کی که خوب نباشه.....برای معصومین و امامان حتما خوبه.....و ما شدیدا بهش اعتقاد داریم!!....ولی طرف مقابل کلا پادشاهی را باطل میداند.....حتی برای معصوم!!!.....خخخخخخخخخ


S.A Ha.g, [19.03.15 07:05]

چرا نمیدونم؟؟....همونی رو میگن که از زبان امثال سعید حجاریان و زیبا کلام در میاد....وقتی خواستگاه شد مردمسالاری و نه ولایت....فرقی نمیکنه که چی بگه....همه شون یه چیز خواهند گفت....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:05]

دکتر جان هرکی دوست داری اینو جای دیگه نگو، آبروی بجه حزب اللهی ها و نظام و انقلاب و ولایت رو می بری😊😀☺😷


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:05]

خاستگاه😊😁

اون خواستگاریه😀😍☺


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:06]

بولتن ها رو که نوشتم با دقت بخون😁😊


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:06]

یاعلی


S.A Ha.g, [19.03.15 07:06]

آقا من با صدای بلند فریاد میزنم......، من آرزو میکنم که حکومت پادشاهی حضرات معصومین را درک نمایم و در آن زندگی کنم....و آنها پادشاه من باشند...،،


S.A Ha.g, [19.03.15 07:07]

این رو از قول من به هر کی که خواستید هم بگید....


S.A Ha.g, [19.03.15 07:09]

بچه حزب اللهی ها و نظام و آقا و هر کی رو هم که ولایی باشه....هر آبرویی داره از همینه که آرزوش درک و زندگی در پادشاهی ایمه اطهار صلوات علیهم است.....باور کن!!


S.A Ha.g, [19.03.15 07:09]

😊😊


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:09]

شما که مهم نیستی

آبروی انقلاب و امام و بسیج میره😁😊😍☺


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:09]

نگو تو رو خدا😍☺😷😷🏃🏃


S.A Ha.g, [19.03.15 07:10]

اونا هم هر آبرویی دارند....از همین حرف دارند!....برو وصیت نامه هاشون رو دوباره و سه باره بخون!!!😀😀😍😍😊😊


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:12]

پادشاه که میگی اباذر از خواب بیدار میشع😊😁


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:12]

من معذرت میخوام

ولی بحث عبث، بیهوده و بی فایده ای بود

حداقل برای بنده

چون هر کی حرف خودش رو میزد و اصلا به پایه های حرف طرف مقابل کاری نداشت.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 07:12]

👏👏😀


S.A Ha.g, [19.03.15 07:12]

اعلی حضرت همایونی....اباذر خان....بماند بقیه اش!!😝😝


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:13]

و به اینجا میرسیم که سلام و صلوات خاصه ی الهی بر روح پرفتوح همایونی اعلی الله مقامه الشریف


S.A Ha.g, [19.03.15 07:14]

معلومه که به پایه های حرف طرف مقابل کار نداریم.....ما فقط میخوایم بزنیم فک و فوک طرفمون رو در بیاریم اباذرجان!!....تازه فهمیدی؟😝😝😀😀


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:14]

سید شروع کرده کلا مباحثش در مورد حکومت معصومت و ذیل اون هست

حاج مهدی هم کلا در مورد حکومت در زمان غیبت صحبت میکنه

و خدا رو شکر هیچ کدوم هم از یک پایه ی مشترک صحبت نمیفرمایند تا بحث ها به نقطه مفید و مشترک برسه


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:15]

این وسط یاسر هم که کلا هر جایی رو که عشقش بکشه فقط میخونه و سر و صدا میکنه


S.A Ha.g, [19.03.15 07:15]

بحث من ریشه ای بود اباذر عزیز....ولی حاج مهدی بیشتر به مصداق امروزی توجه داشت!


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:15]

یاسر جان!

شانس آوردی دیشب نبودم.

وگرنه همون وسط بحث همراه توپ میفرستادمت توی دروازه


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:16]

خب اشتباه میکنی سید جان.

بحث از اول ریشه ای مطرح نشد که حالا شما بخوایی وسط بحث، بری سر ریشه


S.A Ha.g, [19.03.15 07:17]

اتفاقا شد....بحث سر یه موضوع ریشه ای شروع شد....از دیشب....با اون سوالی که حاج حسین جوهرچی از حاج مهدی کرد و بعدش ادامه یافت...


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:17]

بحث از همون اول در مورد فرمایش حضرت آقا بود

حالا کدهایی هم مطرح شد که به قول حسین جوهرچی و حتی خود حضرتعالی، قابل تأمل و غور هست تا ببینیم اون مباحث در چه شرایطی و برای چه موضوعاتی و در مقابل چه حرفهایی زده شده


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:17]

دیگه الکی بحث رو به مشروعیت خود خدا و قبل از بوجود اومدن خدا نباید کشوند که


S.A Ha.g, [19.03.15 07:18]

حالا دیگه سر اینکه از کجا شروع شد .....دعوایی نداریم...


S.A Ha.g, [19.03.15 07:19]

وای اتفاقا باید یه جاهایی بحث رو از ریشه شروع کرد تا بشه در فروع به نتیجه رسید...


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:19]

البته ناقض فرمایشات حضرتعالی نیستم

چون به نظرم بعضا درسته

ولی جاش در این بحث نبود


S.A Ha.g, [19.03.15 07:19]

وگرنه خیلی طولانی و دامنه دار خواهد شد...


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:20]

ولی البته این رو هم باید قبول کنیم که نظرات فقهی و بعضا سیاسی حضرت امام خمینی با حضرت آقا کمی تا قسمتی اختلافات فاحشی هم داره


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:20]

بالاخره اون ملا در زمان خودش امام بوده و طبق نظرات خودش جامعه رو اداره میکرده و این ملا در زمان خودش


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:22]

و صد البته از این اختلافات پایه ای و ریشه ای فقها و علمای اسلامی از اعصار گذشته تا به امروز وجود داشته و دارد و خواهد داشت.

بعنوان مثال همین مراجع و علمای امروز جامعه ی ما

واقعا اگه به دنبال نظرات فقهی حکومتی شون بریم، به اختلافات پایه ای خواهیم رسید


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:22]

مثل همین نظریه ی حکم حکومتی ولی

مگه نمونه بارزش رو در مورد مسأله ی عید فطر ندیدم؟


S.A Ha.g, [19.03.15 07:22]

اصلا خیلی هاشون نظری در باب فقه حکومتی ندارن اباذر عزیز!....


S.A Ha.g, [19.03.15 07:23]

و کلا تعطیلند....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:23]

حالا اونهایی که ندارن رو فعلا بحثی در موردش نداریم که کم هم نیستن


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:23]

اتفاقا به نظر بنده خیلی هم بازند

و استدلال هاشون هم عالیه


S.A Ha.g, [19.03.15 07:24]

و اونهایی هم که دارند چون درک صحیحی از مسایل حکومتی ندارند ....با عرض معذرت....نظارتشون پیاده است!!!


S.A Ha.g, [19.03.15 07:25]

چون از سیاست می ترسند....که یه وقت بهشون انگی نخوره....و .....بماند بقیه اش!!


S.A Ha.g, [19.03.15 07:25]

😁😁


S.A Ha.g, [19.03.15 07:26]

نظراتشون


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 07:26]

عرض کردم که فعلا بحثی در موردش ندارم

چون محلی از اعراب نداره فعلا

وگرنه در جای خودش قابل تأمل و تدبر هست


Hosein Joharchi, [19.03.15 16:05]

به شخصه معتقدم بحثهای دیشب و امروز صبح در مورد نقش مردم در نظام سیاسی اسلام خیلی خوب بود و بهتره ادامه پیدا کنه. با برگزاری کلاس موافقم و حتی پیشنهاد میدم اگر دوستان خصوصا حاج مهدی و دکتر سید استقبال میکنن در محل دفتر کار ما تشکیل بشه. اما بعد: 

نکته کلیدی بحث در مورد سازگاری اسلام با مردمسالاری بود که بنده معتقدم کلا ناسازگاره و عرض هم کردم مدل جمهوری اسلامی نه به عنوان یک اصل اولیه در اسلام بلکه از سر اضطرار و به حکم ثانوی ارائه شده و طبیعیست که علما باید حداکثر تلاششون برای تئوریزه کردنش باشه (کد سال ۶٢ که دیشب از آقا دادید در همین راستاست). اما اگر از اصل موضوع غافل بشیم و اذهان جامعه این دوران گذار و حالت اضطرار رو درک نکنن مشکل اساسی پیش میاد. 

فرض کنیم در آینده نزدیک ظهور حادث بشه, مدل حکومتی آقا مبتنی بر مردمسالاری دینی خواهد بود؟ اگر هست که هیچ. اما اگر نیست که من فکر میکنم نیست, چجوری میخاهیم این تغییر رو برای مردم توجیه کنیم؟؟؟ اینجاست که بنده عرض کردم از اصل موضوع بحث در مورد ناسازگاری نقش مردم در مدل سیاسی اسلام نباید غافل شد.


Hamid Afrashte, [19.03.15 16:07]

حاج حسین جوهرچی 

دهانم بسته است.

اشتراکاتی در فرمایشاتتان دیدم


Hosein Joharchi, [19.03.15 16:08]

ضمنا در مورد پادشاهی نظرم به سید دکتر نزدیکتره. سلیمان نبی هم پادشاه بود...


Hosein Joharchi, [19.03.15 16:08]

پس میشه پادشاه خوب هم باشه...


Hosein Joharchi, [19.03.15 16:08]

حمید جان بشکن روزه سکوت را, بهره ببریم.


Hamid Afrashte, [19.03.15 16:09]

نفرمایید من شاگردم

یادم نمیرود که در زمان کانکس نشینی،شما واحد سیاسی بودید و حقیر ملتمذ


Hamid Afrashte, [19.03.15 16:09]

تلمیذ


Hosein Joharchi, [19.03.15 16:11]

بیخیال بابا. پشت سرت به خیلیها گفتم حمید چقدر پخته شده, آدم از بحثهاش فایده میبره.


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 16:11]

حمیدرضا!

آب پز شدی یا بخار پز؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 16:12]

شایدهم سرخ شده!!!!


Hamid Afrashte, [19.03.15 16:19]

شما لطف دارید.

مولوی میگه خام بودم،پخته شدم،سوختم

البته همین مولوی نقل به مضمون میگه،کارپاکان قیاس از خود مگیر

ولی میترسم از خامی یهو،چزغاله بشیم.مثلا غذایی که ظاهرش سوخته ولی داخلش کاملا خامه.


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 16:19]

عهصنط


Hosein Soleymani, [19.03.15 16:34]

جناب جوهرچی از کدام بحث حمید بهره بردید؟ شایدم خارج از گروه بهره بردید!

ولی اگه از بحثی که در گروه داشته و شما بهره بردید ما را مطلع کنید


S.A Ha.g, [19.03.15 17:10]

سوالهای آخری که حاج مهدی در مورد انحلال مجلس و مجلس خبرگان پرسید رو دوستان چه جوابی دارند؟...من البته جوابی دارم....ولی ممکنه دوستان جواب بهتری بگن...


سید محمدمهدی, [19.03.15 17:11]

دکتر جان جواب هست ولی فرصتش نیست. ... 

اگر حوصله ای باشه ... تا شب پاسخ میدیم ان شاءالله...


S.A Ha.g, [19.03.15 17:14]

حاج مهدی!!...داشته باش آسدمهدی رو که اومد....😊😀


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:39]

ممنون از لطف دوستان

بنده هم استفاده میکنم از نظرات رفقا

اگه همه رفقا نظر بدند خیلی خوبه

اگه بحث ها دو به دو نشه خیلی خوبه

اگر کری خونی نباشه خیلی خوبه

آگه تلاش نکنیم طرف مقابل رو شیر فهم نکنیم خیلی خوبه

آگه فضا بدیم نظرات متفاوت ارائه بشه و طرف متهم نشه خیلی خوبه

اگه مستند و دقیق و بدور از تعصب بحث کنیم خیلی خوبه

اگه مودب و با احترام و بدور از تحقیر طرف مقابل بحث کنیم خیلی خوبه

اگه یه جاهایی اعتراف کنیم اشتباه کردیم خیلی خوبه

اگه یه جاهایی نظرمون تغییر کته و نظر طرف مقابل رو بپذیریم خیلی خوبه

اگه سعی کنیم منطق طرف مقابل رو بفهم خیلی خوبه

خلاصه اگه با صمیمیت و اعتماد متقابل بحث کنیم بیشتر چیز یاد میگیریم😍


Ruhollah Kiani, [19.03.15 17:40]

✌✌👌


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:40]

اول به خودم میگه☺


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:40]

میگم


Ruhollah Kiani, [19.03.15 17:40]

باشه بگو😅


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:45]

اینکه آقا وحید هم بعد از مدتها نظر داده خیلی خوبه☺😍


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:45]

اگه حمید رضا هم بیاد تو بحث خیلی خوبه😍💚


Hamid Afrashte, [19.03.15 17:45]

خخخخ


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:46]

میدونم توی این بحث کمک منه😊


S.A Ha.g, [19.03.15 17:46]

کلا خیلی خوبه!!...حسین سلیمان هم از خیابون رد شه خیلی خوبه!!!😃😃


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:46]

دیدگاهم به محمود و حمید رضا در بحث مردم سالاری نزدیکتره😊☺


Ruhollah Kiani, [19.03.15 17:46]

حاج مهدی مباحث شما سنگینه ما بیشتر بهره مند میشیم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:47]

نفرمایید😍


ali saneei, [19.03.15 17:47]

[Forwarded from ali saneei]

تازه تونستم بحثهای گروه رو بخونم

حدود 700 پیام

از دکتر و حسین جوهرچی و حاج مهدی ممنون

البته نظرم به اباذر قهرمان نزدیکتر ه

دست حاج مهدی درد نکنه بیانات آقا رو گذاشتن

دکتر اگه نظر علما رو می گذاشتین بیشتر استفاده می کردیم

چون به نظرم در نوع حکومت داری، نظر بزرگانی چون امام و اقا بیشتر به کارمون میاد


Hamid Afrashte, [19.03.15 17:47]

حاج مهدی من تو بحثم، فقط خاموشم و استفاده میکنم،مطلب ارزشمندتون رو توی صبح صادق اومدم بخونم فقط نشد


Ruhollah Kiani, [19.03.15 17:47]

البته که حسین آقا جوهر چی جالب فرمودند در موضوع نظام اسلامی


Ruhollah Kiani, [19.03.15 17:49]

حاج مهدی، بحث نظام اسلامی، حکومت اسلامی است نه جمهوری اسلامی،! 

البته از روی اختیار مردم به سمت آرا کشیده میشه و جمهوری نقش میگیره


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 17:49]

حمید رضا لب بگشا و من رو تنها نذار توی این بحث

بذار یه بار هم که شده در جبهه ای واحد علیه دکتر هاشمی بجنگیم😊😁


Hamid Afrashte, [19.03.15 17:50]

خخخخخ


Hamid Afrashte, [19.03.15 17:50]

حاج مهدی دوستت دارم


S.A Ha.g, [19.03.15 17:51]

هه!!....واقعا خخخخخخخخخخخخخخخخخ😀😀😝😝


ali saneei, [19.03.15 18:19]

واقعا دوستان اگه مودبانه تر صحبت کنن، خیلی بهتره

از فرمایشات جناب سعیدی فیض بردیم

متاج، کلمات رو درست انتخاب کن


ali saneei, [19.03.15 18:21]

ان شاءالله، بحث ها مستند و منطقی و طلبگی پیش بره که همه دوستان فیض ببرن

بدون تیکه انداختن هم میشه حرف زد


سید محمدمهدی, [19.03.15 18:27]

[Forwarded from Mahdi Saeidi (aut)]

ممنون از لطف دوستان

بنده هم استفاده میکنم از نظرات رفقا

اگه همه رفقا نظر بدند خیلی خوبه

اگه بحث ها دو به دو نشه خیلی خوبه

اگر کری خونی نباشه خیلی خوبه

آگه تلاش نکنیم طرف مقابل رو شیر فهم نکنیم خیلی خوبه

آگه فضا بدیم نظرات متفاوت ارائه بشه و طرف متهم نشه خیلی خوبه

اگه مستند و دقیق و بدور از تعصب بحث کنیم خیلی خوبه

اگه مودب و با احترام و بدور از تحقیر طرف مقابل بحث کنیم خیلی خوبه

اگه یه جاهایی اعتراف کنیم اشتباه کردیم خیلی خوبه

اگه یه جاهایی نظرمون تغییر کته و نظر طرف مقابل رو بپذیریم خیلی خوبه

اگه سعی کنیم منطق طرف مقابل رو بفهم خیلی خوبه

خلاصه اگه با صمیمیت و اعتماد متقابل بحث کنیم بیشتر چیز یاد میگیریم😍


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:36]

هدیه نوروزی به حمیدرضا عزیز☺️❤️😘


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:37]

من موافقم که از «فردوسى» تجلیل شود، شاهنامه تحلیل شود و حکمت فردوسى استخراج گردد تا همه بدانند که این حکمت، اسلامى است یا غیراسلامى. این بزرگداشتى هم که برگزار شد، اصلاً به دستور و خواست من بود؛ منتها چون اواخر ریاست جمهورى‌ام بود، به آقاى مهندس «حجت» گفتم که دنبال نمایید و فردوسى را بزرگ کنید. فردوسى باید هم بزرگ شود. فردوسى در قلّه است. امیدواریم کم‌کارى - که دوستان اشاره کردند - گریبان ما را نگیرد تا حکمت فردوسى را بیان کنیم. ما هستیم که اسم او را «حکیم ابوالقاسم فردوسى» گذاشتیم؛ دشمنان دین که این اسم را نگذاشته‌اند. خوب؛ این حکیم چه کسى است و حکمت او چیست؟ آیا حکمت زردشتى است، حکمت بى‌دینى است، حکمت پادشاهى است یا حکمت اسلامى؟ این را مى‌شود در آورد. اگر کسى به شاهنامه نگاه کند، خواهد دید که یک جریانِ گاهى باریک و پنهان و گاهى وسیع، از روح توحید، توکّل، اعتماد به خدا و اعتماد به حق و مجاهدت در راه حق در سرتاسر شاهنامه جارى است. این را مى‌شود استخراج کرد، دید و فهمید. مخصوصاً بعضى از شخصیتهاى شاهنامه خیلى برجسته هستند که اینها را باید شناخت و استخراج کرد. من یک وقت گفتم که «اسفندیار» مثل این بچه حزب‌اللّهى هاى امروز خودِ ماست! در فرهنگ شاهنامه یک حزب‌اللّهى غیورِ دین‌خواهِ مبارز وجود دارد. 7/11/81


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:38]

«اسفندیار» مثل این بچه حزب‌اللّهى هاى امروز خودِ ماست! 🏃🏃🏃🏃🏃🏃


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:46]

در مورد بحث پادشاهی من خیلی تعجب می کنم که دوستان چرا به واژه ها و معانی توجه ندارند.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:47]

انصافا اگرکمی با ادبیات حضرت آقا مانوس باشیم متوجه می شویم که معظم له به شدت به این واژه حساسند و هیچگاه چنین تعبیری را شایسته حکومت اسلامی نمی دانند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:48]

ضمن آنکه حکومت ولی خدا حضرت سلیمان را نباید حکومت پادشاهی خواند. حکومتی که بر مدار قانونت می چرخد نمی تواند حکومت پادشاهی باشد. حکومت پادشاهی با استبداد و خودکامگی و ظلم در طول تاریخ پیوند خورده است.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:49]

کمی خوش سلیقه باشیم و مفاهیم و اصطلاحات را باید درست انتخاب کنیم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:49]

ضمن آنکه ما در اسلام امامت و ولایت و حداکثر خلافت داریم نه پادشاهی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:49]

که این اصطلاحات دقیقا در تقابلبا مفهوم پادشاهی شکل گرفته است.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:50]

پادشاهی در انقطاع از مردم شکل می گیرد. در حالی که ولایت و امامت با مردم و محبت و تبعیت و پذیرش قلبی همراه است.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:51]

اگر دوستان به معنای کلام توجه دارند که دارند، واژه پادشاهی ظرفیت تحمل آن را ندارد. واژه های قرآنی امامت و ولایت بینظیرند. بالاخص امامت


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 18:55]

این بنى‌امیه بود که امامت را در اسلام به سلطنت و پادشاهى تبدیل کردند


ali saneei, [19.03.15 18:57]

[Forwarded from Mahdi Saeidi (aut)]

اگر دوستان به معنای کلام توجه دارند که دارند، واژه پادشاهی ظرفیت تحمل آن را ندارد. واژه های قرآنی امامت و ولایت بینظیرند. بالاخص امامت


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 19:02]

حضرت امام خمینی در این باره می فرماید: «حکومت اسلام، سلطنتی هم نیست تا چه رسد به شاهنشاهی و امپراطوری »

امام خمینی، ولایت فقیه، ص 35


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 19:07]

👌👌


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 19:09]

چنانچه می فرماید: من مخالف اصل سلطنت و رژیم شاهنشاهی هستم، به دلیل اینکه اساسا سلطنت نوع حکومتی است که متکی به آرای ملت نیست

امام خمینی، صحیفه نور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ اول، 1361، ج2، ص506


در باب ویژگی های حکومت اسلامی می گوید: حکومت اسلامی، حکومت ملی است. حکومت مستند به قانون و آراء ملت است، با آراء ملت می آید، ملت او را حفظ می کند و هر روز هم که خلاف آراء ملت عمل کند، قهرا ساقط است

امام خمینی، صحیفه نور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ اول، 1361، ج4، ص58


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 19:10]

احسنت👌👌


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 19:33]

خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران 

23/04/1368 

چهارمین کار بزرگ او(امام خمینی)، ازاله‌ی یکی از مرتجعترین و پلیدترین و وابسته‌ترین رژیمهای منطقه و جهان بود. ازاله‌ی حکومت پادشاهی در ایران، یکی از بزرگترین کارهایی بود که کسی می‌توانست آن را تصور کند. ایران مهمترین دژ استعمار در منطقه‌ی خلیج‌فارس و خاورمیانه بود. این دژ، به دست امام ما در هم فرو ریخته شد.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 19:34]

بیانات در جمع دههاهزار نفر از راهیان‌نور و قشرهای مختلف مردم در پادگان دوکوهه 

09/01/1381 

...

نقطه‌ی مقابلِ حسین‌بن‌علی چه کسی بود؟ آن حکومت ظالمِ فاسدِ بدکاره‌ای بود که «یعمل فی عباداللَّه بالاثم و العدوان»(2). نمودار اصلی این بود که در جامعه‌ای که زیر قدرت او بود، با بندگان خدا و انسانها با ستم، عدوان، غرور، تکبّر، خودخواهی و خودپرستی رفتار می‌کرد؛ این خصوصیت عمده‌ی آن حکومت بود. چیزی که برایشان مطرح نبود، معنویت و رعایت حقوق انسانها بود. حکومت اسلامی را به همان حکومت طاغوتی که قبل از اسلام و در دورانهای مختلف در دنیا وجود داشته است، تبدیل کرده بودند. در صورتی که بارزترین خصیصه‌ی نظام اسلامی، حکومت است؛ برجسته‌ترین بخشهای آن جامعه‌ی ایده‌آلی که اسلام می‌خواهد ترتیب دهد، شکل و نوع حکومت و رفتار حاکم است.

به تعبیر بزرگان آن روز، امامت را به سلطنت تبدیل کرده بودند. امامت یعنی پیشوایی قافله‌ی دین و دنیا. در قافله‌ای که همه به یک سمت و هدف والا در حرکتند، یک نفر بقیه را راهنمایی می‌کند و اگر کسی گم شود، دست او را می‌گیرد و برمی‌گرداند؛ اگر کسی خسته شود، او را به ادامه‌ی راه تشویق می‌کند؛ اگر کسی پایش مجروح شود، پای او را می‌بندد و کمک معنوی و مادی به همه می‌رساند. این در اصطلاح اسلامی اسمش امام - امام هدایت - است و سلطنت نقطه‌ی مقابل این است. سلطنت به معنای پادشاهی موروثی، فقط یک نوع از سلطنت است. لذا بعضی سلاطین در دنیا هستند که اسمشان سلطان نیست، اما باطنشان تسلط و زورگویی بر انسانهاست. هر کس و در هر دوره‌ای از تاریخ - اسم او هرچه می‌خواهد باشد - وقتی به ملت خود یا به ملتهای دیگر زور بگوید، این سلطنت است. این‌که رئیس جمهور یک دولتی - که در همه‌ی زمانها، دولتهای مستکبر بوده‌اند و امروز مظهر آن، امریکاست - به خود حق بدهد که بدون هیچ استحقاق اخلاقی، علمی و حقوقی، منافع خود و کمپانیهای پشتیبان خود را بر منافع میلیونها انسان ترجیح دهد و برای ملتهای دنیا تکلیف معین کند، این سلطنت است؛ حالا اسمش سلطان باشد یا نباشد!


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 19:35]

بیانات در دومین روز از دهه‌ی مبارکه‌ی فجر (روز انقلاب اسلامی و جوانان) 

13/11/1377 

...

حکومت آنها تحمیلی و کودتایی بود. با کودتا سرکار آمده بودند؛ هم رضاخان با کودتا سرکار آمده بود، هم محمدرضا با کودتا سرکار آمد. حکومت کودتایی، معلوم است چطور حکومتی است: بر مردم تحمیل بودند و از آراء مردم، عقاید مردم، دلبستگیهای مردم، فرهنگ مردم و درخواست و اراده‌ی آنها هیچ نشانی نبود. آنها برای آراء مردم، برای خواست مردم، برای عقاید مردم، برای دین مردم و برای فرهنگ مردم، هیچ احترامی قائل نبودند؛ هیچ رابطه‌ی صمیمی و دوستانه‌ای با مردم نداشتند. رابطه، رابطه‌ی خصمانه بود؛ رابطه‌ی ارباب و رعیت بود؛ رابطه‌ی آقایی و نوکری بود؛ سلطنت بود دیگر! سلطنت و پادشاهی، معنایش همین است؛ یعنی حکومت مطلقه‌ای که هیچ تعهدی در مقابل مردم ندارد. 

خانواده‌ی پهلوی، پنجاه سال در کشور ما این‌گونه زندگی کردند.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 19:42]

بیانات در اجتماع بزرگ مردم اهواز 

18/12/1375 

 (پ 14)البته نظام جمهوری اسلامی، از روز اول این شعار را داده و به دنبال آن حرکت کرده است. خدا را شکر می‌کنیم، دستگاههایی که ظلم و تبعیض از وجودشان می‌تراوید و ناشی می‌شد، در این مملکت از بین رفتند. پادشاهی، دستگاه پادشاهی، دستگاههای زورگویی، دستگاههای فرعونی، دستگاههای اشرافیگری، دستگاههایی که همه‌ی همتشان تأمین دنیای خود به قیمت نابود کردن دنیا و آخرت دیگران بود، نابود شدند و از بین رفتند. امروز ملاک، دین و تقوا و اخلاق است. جوان و زن و مرد و اقوام مختلف ما، همه به دنبال معنویتند و به فضل پروردگار، مسؤولان کشور و دولتمردان ما، به دنبال استقرار عدالتند. این، آن قدم چهارم است. این، قدم اصلی و کار اساسی است، تا بتوانیم جامعه‌ی اسلامی را یک جامعه‌ی عادلانه - به معنای حقیقی - قرار دهیم. خدا را شکر می‌کنیم که مردم ما عدالتخواهند و با تبعیض و ظلم و زور و خصوصیاتی که متعلق به یک جامعه‌ی طاغوتی است، مخالفند؛ باید هم مخالف باشند.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 19:52]

بیانات در جمع فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) 

20/03/1375 

 (پ 33)جامعه‌ی اسلامی، جامعه‌ی امامت است. یعنی در رأس جامعه، امام است. انسانی که قدرت دارد، اما مردم از روی ایمان و دل، از او تبعیت می‌کنند و پیشوای آنان است. اما سلطان و پادشاه کسی است که با قهر و غلبه بر مردم حکم می‌راند. مردم دوستش ندارند. مردم قبولش ندارند. مردم به او اعتقاد ندارند. (البته مردمی که سرشان به تنشان بیرزد.) درعین‌حال، با قهر و غلبه، بر مردم حکومت می‌کند. بنی‌امیه، امامت را در اسلام به سلطنت و پادشاهی تبدیل کردند و هزار ماه - یعنی نود سال! - در دولت بزرگ اسلامی، حاکمیت داشتند. بنای کجی که بنی‌امیه پایه‌گذاری کردند، چنان بود که بعد از انقلاب علیه آنان و سقوطشان، با همان ساختار غلط در اختیار بنی‌عباس قرار گرفت. بنی‌عباس که آمدند، به مدت شش قرن، به عنوان خلفا و جانشینان پیغمبر، بر دنیای اسلام حکومت کردند. «خلفا» یا به تعبیر بهتر «پادشاهان» این خاندان، اهل شرب خمر و فساد و فحشا و خباثت و ثروت‌اندوزی و اشرافیگیری و هزار فسق و فجور دیگر مثل بقیه سلاطین عالم - بودند. آنها به مسجد می‌رفتند؛ برای مردم نماز می‌خواندند و مردم نیز به امامتشان اقتدا می‌کردند و آن اقتدا، کمتر از روی ناچاری و بیشتر به خاطر اعتقادات اشتباه و غلط بود؛ زیرا اعتقاد مردم را خراب کرده بودند.


Mostafa Zarei, [19.03.15 19:57]

ممنون از بحثهای خوب جناب سعیدی...

یک نکته ای که خیلی ناراحتم کرد، هوچی گری دکتر هاشمی بعد از پست مربوط به علی یونسی بود که کلا فضا رو دگرگون کرد

الحق که گزینه خوبی برای مسئولیت بسیج بودید...!!😜

یادمه اولین پست ها در مورد یونسی رو جناب سعیدی نوشتن...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 20:56]

ممنونم از محبتتون آقا مصطفی

و شرمنده که با شلوغ کاریهای امثال بنده، کمتر از محضر دیگر بزرگواران گروه از جمله حضرتعالی استفاده میکنیم😞☺


Mostafa Zarei, [19.03.15 21:04]

به شخصه از نظرات شما خیلی استفاده میکنم...


saeed Karimi, [19.03.15 21:08]

🍺


saeed Karimi, [19.03.15 21:09]

نوشابه باز شده😛


Mostafa Zarei, [19.03.15 21:10]

چند وقت پیش که بحث در مورد نظریه ولایت فقیه و چگونگی تبعیت از اون بود،نظر برخی دوستان که قائل به مثال دور از ذهن پریدن توی آتیش با فرمان ولی فقیه بودن، من رو به یه فکر فرو برد

اینکه اگر سیستم ولایت فقیه و مجلس خبرگان رو پذیرفتیم،آیا برای رهبر بعدی (البته خدا عمر طولانی و با عزت به رهبر فعلی بده) هم همین حرفا رو میزنن؟

اگر دوست داشتن در خلوت خود به این سوال فکر کنن


Mostafa Zarei, [19.03.15 21:10]

بیشتر شبیه دلستره!


saeed Karimi, [19.03.15 21:12]

گشتم.همینو یافتم


Ruhollah Kiani, [19.03.15 21:31]

حاج مهدی، آیا پیامبر که تنها حاکم قطعی مورد قبول تمام مسلمانان بود، بر مبنای فرایند دموکراسی، حاکم و ولی شد؟!!


Ruhollah Kiani, [19.03.15 21:31]

این لفظ جمهوری بر مبنای علاقه افرادی است که خیلی رو مقوله عقل حساب می کنند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:33]

دموکراسی با مردم سالاری دینی فرق داره

ثانیا لفظ من که نیست حضرت آقا گفته

ثالثا فعلا بحث مربوطه به دوران غیبت امام معصوم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:33]

جمهوری را هم حضرت امام فرمودند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:34]

و قریب به صددرصد مردم مسلمان ایران بهش رای دادند


Mostafa Zarei, [19.03.15 21:34]

M Saeidi, [19.03.15 06:35]

دارم میگم که عصر غیبت بابا جون


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:34]

دوستان چرا دقت نمیکنن که کل بحث در مورد غیبت بوده؟

یعنی خداییش اینقدر توجه بهش سخته؟


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:35]

آخه هی بحث رو به حاکمیت خدا و پیغمبر و معصومین میبریم که چی بشه؟


Mostafa Zarei, [19.03.15 21:36]

برای انحراف بحث مفیده!!😀


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:36]

[Forwarded from Hosein Joharchi]

به شخصه معتقدم بحثهای دیشب و امروز صبح در مورد نقش مردم در نظام سیاسی اسلام خیلی خوب بود و بهتره ادامه پیدا کنه. با برگزاری کلاس موافقم و حتی پیشنهاد میدم اگر دوستان خصوصا حاج مهدی و دکتر سید استقبال میکنن در محل دفتر کار ما تشکیل بشه. اما بعد: 

نکته کلیدی بحث در مورد سازگاری اسلام با مردمسالاری بود که بنده معتقدم کلا ناسازگاره و عرض هم کردم مدل جمهوری اسلامی نه به عنوان یک اصل اولیه در اسلام بلکه از سر اضطرار و به حکم ثانوی ارائه شده و طبیعیست که علما باید حداکثر تلاششون برای تئوریزه کردنش باشه (کد سال ۶٢ که دیشب از آقا دادید در همین راستاست). اما اگر از اصل موضوع غافل بشیم و اذهان جامعه این دوران گذار و حالت اضطرار رو درک نکنن مشکل اساسی پیش میاد. 

فرض کنیم در آینده نزدیک ظهور حادث بشه, مدل حکومتی آقا مبتنی بر مردمسالاری دینی خواهد بود؟ اگر هست که هیچ. اما اگر نیست که من فکر میکنم نیست, چجوری میخاهیم این تغییر رو برای مردم توجیه کنیم؟؟؟ اینجاست که بنده عرض کردم از اصل موضوع بحث در مورد ناسازگاری نقش مردم در مدل سیاسی اسلام نباید غافل شد.


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:36]

سلام و درود خدا بر سلسله پادشاهی منحرفیون و بر پادشاه اعظم


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:37]

حاج مهدی این کامنتهایی که میزاری خیلی خوب و قابل استفاده هست اما از اصل بحث کفایت نمیکنه....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:37]

این بحث شما هم حسین آقا در ادامه ی مباحث قبلی میتونه طرح بشه و بحث بشه.

نه اینکه دوستان بیان کلا بحث رو از زمان غیبت ببرن به زمان حضرت آدم


Ruhollah Kiani, [19.03.15 21:39]

عزیز برادر میخوای بگی تو دوران غیبت نوع حکومت متفاوت هست؟!!

پس به من بگید زمان امام حسن چه اتفاقی افتاد که امام معصوم، زمامداری حکومت را تغییر داد؟!!


  • ۹۴/۰۱/۰۴
  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی