ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ....

  • ۰
  • ۰

✏️ اندیشکده راهبردی تبیین:


🔹یک پژوهش نظامی در ایران بر اساس یافته‌های پژوهشی خود به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده برای موفقیت در جنگ‌های آینده٬ «اتاق جنگ» شبکه‌های اجتماعی مجازی تشکیل دهند.

 

 

🔹بر اساس این پژوهش٬ در پنج سال اخیر شبکه‌های اجتماعی تاثیر گسترده‌ای بر فضای سیاسی٬ فرهنگی٬ اجتماعی و امنیتی داشته و حتی دارای کاربردهای راهبردی و تاکتیکی در میدان نبرد واقعی هم بوده‌اند.


✅در این پژوهش ۲۲ مشخصه برای جنگ‌های آینده اعلام شده که 🚩استفاده از نیروهای ویژه٬🚩 راه‌اندازی ائتلاف و انجام عملیات مرکب‌(هماهنگی افکار عمومی با اهداف ائتلاف)🚩٬ ارزیابی همه‌جانبه اطلاعاتی٬🚩 توسعه صحنه نبرد و نفوذ بر عمق هدف٬🚩 تکیه بر عملیات روانی‌(از راه شبکه‌های اجتماعی مجازی)٬🚩 تاکید بر عملیات سایبری و مجازی‌سازی جنگ‌(با بهره‌گیری از شبکه‌های مجازی و هدف قرار دادن افکار عمومی در کشورهای دشمن)٬🚩 مدیریت آستانه تحمل ملت‌ها٬🚩 رویکرد شبکه محوری به جنگ و مورد نظر قرار دادن ابعاد جنگ نرم از آن جمله‌اند.


🔹تشکیل اتاق جنگ شبکه‌های اجتماعی مجازی٬ تربیت نخبگان فضای مجازی٬ راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی بومی به منظور کاهش تقاضا برای شبکه‌های اجتماعی خارجی٬ راه‌اندازی یا حمایت از شبکه‌های اجتماعی در کشورهای هدف و راهبری آن‌ها و توسعه فرهنگ‌ کاربری صحیح از شبکه‌های اجتماعی مجازی با محوریت خانواده‌ها در داخل کشور از جمله راهبردهای «تهاجمی» این پژوهش است.


 

🔹پژوهشگران این مرکز پیشنهاد کرده‌اند اتاق جنگ نرم در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی تشکیل شده و بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات آن٬ راهبرد تشکیل اتاق جنگ رسانه‌های مجازی مصوب و عملیاتی شود.

 

💾متن کامل پژوهش:


http://bit.ly/1BsXd1M

  • ۹۳/۱۱/۰۹
  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی

آینده نگری

شبکه اجتماعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی