ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ....

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از اظهارات جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور درباره درآمدهای دولت قبل از فروش نفت، گفت: آقای معاون دولت باسوادان! حساب کنید ۸ سال چند روز است.


 آقای معاون دولت باسوادان! باید حساب کنید که 8 سال چند روز دارد، 8 سال می‌شود 2 هزار و 920 روز ، یعنی 8 تا 365 روز و اگر هر روزی ما 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت بدون هیچ دردسری که البته همه می‌دانند در 2 سال آخر دولت قبل چه اتفاقی در صادرات نفت افتاد- فروخته باشیم، 7 میلیارد و 300 میلیون بشکه می‌شود و اگر در تمام 8 سال 7 میلیارد و 300 میلیون بشکه را به قیمت بشکه‌ای 100 دلار فروخته باشیم می‌شود 730 میلیارد دلار.


 کوچک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خطاب به جهانگیری گفت: آقای جهانگیری معاون دولت راستگویان و شناسنامه‌داران! اگر مسئولان دولت قبل هیچ حقوقی به شما، دولتی‌ها و اعضای قوه قضائیه نداده باشند که دادند و به قول آقای عبداللهی که سال‌ها رئیس کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات بوده 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود، یعنی پول حقوق و آب و برق و گاز و ... و اگر هیچ پولی به صندوق توسعه واریز نکرده باشند که واریز کردند و بهره‌های فراوانی از آن برده شده است و هیچ راه و پل و مدرسه و مسجدی نساخته باشیم، در نهایت 730 میلیارد دلار باقی می‌ماند، پس «سواد» و «انصاف» هم چیز خوبی است.


  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی
  • ۰
  • ۰

💠نزدیک اذان صبح بود.توی جلسه هر طرحی برای تصرف تپه می دادیم به نتیجه نمی رسید. 

ابراهیم رفت نزدیک تپه، رو به قبله ایستاد و با صدای بلند اذان گفت.هر چه گفتیم:"نگو! می زننت! " فایده ای نداشت. آخرای اذان بود که تیر به گلویش خورد و او را مجروح کرد. 


💠هوا که روشن شد هیجده عراقی به سمت ما آمدند و تسلیم شدند.فرمانده آن ها هم بود؛ در حین بازجویی گفت:" آن هایی را که نمی خواستند تسلیم شوند، فرستادم عقب؛ پشت تپه هیچ کس نیست".پرسیدم:چرا؟گفت:به ما گفته بودند شما مجوس و آتش پرستید .به ما گفته بودند برای اسلام به ایران حمله می کنیم وبا ایرانی ها می جنگیم .باور کنید همه ما شیعه هستیم .ما وقتی می دیدیم فرماندهان عراقی مشروب می خورند واهل نماز نیستندخیلی در جنگیدن با شما تردید کردیم .صبح امروز وقتی صدای اذان رزمنده شما راشنیدیم که با صدای رسا وبلنداذان می گفت .تمام بدنم لرزید.وقتی نام امیرالمومنین (ع)را آوردبا خودم گفتم :توبا برادران خودت می جنگی . نکندمثل ماجرای کربلا.........دیگر گریه امان صحبت کردن به او نمی داد.دقایقی بعد ادامه داد: برای همین تصمیم گرفتم تسلیم شوم وبار گناهانم را سنگین تر نکنم.لذادستوردادم کسی شلیک نکند .هوا هم که روشن شد نیروهایم را جمع کردم وگفتم:من می خواهم تسلیم ایرانی ها شوم هرکس می خواهد با من بیاید.این افرادی هم که با من آمده اند دوستان هم عقیده من هستند بقیه نیروهایم رفتندعقب.البته آن سربازی که به موذن شلیک کردرا هم آوردم.اگر دستور بدهید او را می کُشم .حالا خواهش می کنم بگو موذن زنده است یا نه !؟ مثل آدم های گیج و منگ به حرف های فرمانده عراقی گوش می کردم .هیچ حرفی نمی توانستم بزنم،بعداز مدتی سکوت گفتم :آره زنده است .با هم از سنگر خارج شدیم رفتیم پیش ابراهیم که داخل یکی از سنگرها خوابیده بود.

  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۱
  • ۰

 امام خمینی رحمة الله علیه : 


البته فضائل حضرت رسول اکرم ص بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر (ع) از همه بیشتر است ، لکن زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزایش نمی دهد. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و امامان دیگر در تدارک بسیج و سپاه و تعیین ولات و استانداران و گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند ، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی(حاکمیت ولی فقیه ) قرار داده است منتها شخص معینی نیست بلکه تکیه روی عنوان عالم عادل است . 

(کتاب ولایت فقیه)


امام خمینی رحمة الله علیه :


 البته باید توجه داشت : وقتی میگوییم ولایتی را که رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) داشتند بعد از (فرا رسیدن عصر ) غیبت ، فقیه عادل دارد برای هیچ کس این توهم نباید پیدا شود که مقام فقها  همان مقام ائمه ع و رسول اکرم ص است ، زیرا اینجا در تشکیل حکومت صحبت از مقام نیست بلکه صحبت از وظیفه است ، ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس یک وظیفه سنگین و مهم است نه این که کسی شان و مقام غیرعادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادل بالاتر ببرد ، به عبارتی دیگر ولایت مورد بحث یعنی حکومت و اجرا و اداره ، برخلاف تصوری که خیلی از افراد دارند ، امتیاز نیست بلکه وظیفه ای خطیر است . 

(کتاب ولایت فقیه)


  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی
  • ۱
  • ۰

یکی از نکات جالب‌ توجه در زندگی این سید شهید، توجه خاص او به امور معنوی بود. مواردی که شاید به نظرساده آید اما تقید او و حتی تعیین مجازات در صورت عدم انجام آن نشانگر باور قلبی و یقین این جانباز شهید به اعتقاداتش بود.

در ادامه به مرور دست‌نوشته‌هایی از او می‌پردازیم که قوانین ده‌گانه شهید علمدار اشاره دارد. باشد که به گوشه‌ای از معرفت شهدا دست‌ یابیم.


شهید علمدار

  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی
  • ۱
  • ۰

گاهی یک تک مصراع ضررش برای یک ملت صدبار از وبا و طاعون بیشتر است. از آن تک مصراعهای گمراه کننده در دنیا یکی همین است: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر». البته این تک مصراع از نظر گوینده اش یک معنا دارد و در میان ما معنایی دیگر رایج است. ما می خواهیم بگوییم کار خود را قیاس از پاکان مگیر، این را با این تعبیر می گوییم: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر».

این شعر از مولوی است، ضمن یک داستان آمده است که آن داستان چیز دیگری می گوید...

مولوی در اینجا به اشخاصی حمله می کند که خودشان را مقیاس بزرگان قرار می دهند. در اینجا طوطی خودش را مقیاس قرار داد؛ آن کچل را به خودش قیاس گرفت، یعنی کچل را مانند خودش پنداشت. می گوید این کار را نکن، بزرگان را مانند خودت ندان. این حرف درستی است. 

این بسیار اشتباه است که انسان که خودش را دارای یک احساساتی می بیند [دیگران را نیز چنین بداند]. مثلًا فردی نمی تواند یک نماز با حضور قلب بخواند، می گوید: ای بابا! دیگران هم همین جور هستند، مگر می شود نمازِ با حضور قلب خواند؟! یعنی خودش را مقیاس دیگران قرار می دهد.

این غلط است. ما نباید دیگران را به خودمان قیاس کنیم. «کار پاکان را قیاس از خود مگیر» یعنی خودت را مقیاس پاکان قرار نده. این حرف درستی است. ولی این شعر را ما اغلب می خوانیم و می گوییم:

دیگران را مقیاس خودت قرار نده؛ یعنی تو چرا فکر می کنی که من باید مانند پیغمبر بشوم (یعنی از پیغمبر پیروی کنم)، مانند و پیرو علی باشم؟!

این است که می گویم این شعر در میان ما گمراه کننده شده. همان طور که قرآن را برداشتیم در طاقچه بالا گذاشتیم و به طاق آسمان کوبیدیم، سیره انبیاء و اولیاء و مخصوصاً سیره پیغمبر اکرم و ائمه معصومین را هم برداشتیم به طاق آسمان کوبیدیم، گفتیم: او که پیغمبر است، حضرت زهرا هم که دیگر حضرت زهراست، امیرالمؤمنین هم که حضرت امیرالمؤمنین است، امام حسین هم که امام حسین است.

نتیجه اش این است که اگر یک عمر برای ما تاریخ پیغمبر بگویند، برای ما درس نیست و مثل این است که مثلًا بگویند فرشتگان در عالم بالا چنین کردند. خوب، فرشتگان کردند، به ما چه مربوط؟ یک عمر اگر بیایند درباره علی حرف بزنند، اصلًا ککمان نمی گزد.

می گوییم علی که نمی شود مقیاس ما قرار بگیرد. یک عمر برای ما از امام حسین حرف بزنند، ککمان نمی گزد که در راه امام حسین هم باید یک قدم برداشت، چون «کار پاکان را قیاس از خود مگیر». یعنی این منبع شناخت را هم از ما گرفتند. در صورتی که اگر اینجور می بود، خدا به جای پیغمبر فرشته می فرستاد


(استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص 31-2)

  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی
  • ۰
  • ۰

خدمت رئیس جمهور محترم


با تشکر مجدد از اینکه امکان پرسشگری

را برای ما دانش آموزان فراهم کردید، از شما درخواست می کنیم اول مهر سال بعد امکانی برای پاسخگویی به پرسش های دانش آموزان هم فراهم کنید. 


آقا بالاخره برجام هم که اجرایی شد و چه حسن تصادفی که دقیقا مقارن شده با ایام سالگرد مذاکرات امام حسین با یزید. 


آقا می گویند عصر عاشورا دیگر تحریم آب هم برداشته شد. چقدر خوب که مذاکراتشان نتیجه داد. 

  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی
  • ۰
  • ۰

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در قرائت متن کیفرخواست علیه متهمین پروژه شکست خورده کودتای مخملی اعلام کرد: طبق مستندات به دست آمده واعترافات مستدل متهمین حوادث و آشوب های اخیر از پیش طراحی شده وطبق جدول زمانبندی ومراحل کودتای مخملی پیش رفته است.

    بخش هایی از متن کیفر خواست «عبد الرضا محبتی» معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی العموم به شرح ذیل است:

    دشمن سرخورده ومایوس پس از انتخابات پر شور 22خرداد فوراً دست به کار شد وبا بسیج عوامل تبلیغی، سیاسی و میدانی خود زنجیره ای از اغتشاشات و آشوبها را در تهران به وجود آورد که در اثر آن هموطنان عزیزخسارات جانی ، مالی و روانی عدیده ای را متحمّل شدند. طبق مستندات به دست آمده و اعترافات مستدل متهمین، وقوع این حوادث کاملاً از پیش طراحی شده و طبق جدول زمانبندی و مراحل کودتای مخملی پیش رفته است، به گونه ای که بیش از 100 مورد از 198 مورد دستورالعملهای «جین شارپ » برای کودتای مخملی اجرا گردیده است.

  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی