ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ....

  • ۰
  • ۰

Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 00:09]

درود بر مردمی که به اصلح رأی دادند


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:10]

وقتی این ور هستند آن ور را نمی بینند

متل لیوان بلند نیستند تا اعماق را هم ببینند


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 00:10]

و اصلح هم رأی آورد و شد رئیس جمهور


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:11]

درود بر منطق اباذر😊


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:11]

اباذر را یکی بگیرد

یاد بابک زمانی دانشگاه می اندازد مرا

استاد به هم زدن نظم جلسه هست


مجتبی مالکی, [19.03.15 00:12]

فکر کنم آقا قبل انتخابات گفت

معلوم نیس خدا محبت کیو تو دل مردم بندازه تا بهش اری بدن


اصلا نعلبکی که دل نداره😐


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 00:12]

هنوز جلسه ت رو بهم نزدم تا بفهمی بهم زدن یعنی چی پسرم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:12]

مجتبی🌹


Hosein Soleymani, [19.03.15 00:13]

یعنی در طی هشت ساله بعدی حتما تغییر جهت را شاهدیم یاسر؟؟ یا تا اون موقع مردم عمق نگر هم میشن؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:13]

همه مشکلات توی همین محبته، مجتبی جان😊


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:14]

شک نکن مردم متل نعلبکی اند

حتما شاهد تغییر رای مردم از روحانی به فرد دیگری خواهیم بود


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:15]

اباذر هم صحت حرفم را تایید کرد

قبول کرد بر هم زن قهاری است


مجتبی مالکی, [19.03.15 00:16]

حاجی نمیشه مردم به ما رای بدن بشن بصیر و خدا باور و انقلابی

بعد 2 روز بعد که به تیپ ما رای ندن

حدیث بیاریم

الناس عبید الدنیا

😐


Hosein Soleymani, [19.03.15 00:16]

پس تا کمتر از هشت سال بدون کمک شورای نگهبان اصولگرا منتخب میشه ممنون از درس نگاه سیاسیتون


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:17]

مجتبی✌


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:18]

مردم مهمترین سوال و مناقشه نظام اسلامی است


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:18]

اسلام کلا با دموکراسی سازگاری نداره رفقا....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 00:18]

استدلال یاسر بی نهایت مفرح بخش بود

ممنون برادر یاسر

استفاده وافر بردیم


مجتبی مالکی, [19.03.15 00:18]

یعنی مردم سالاری دینی ..... ؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:18]

هر پاسخی یه الگوی رفتاری متفاوتی رو نتیجه میده


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:19]

مردم سالاری دینی همون جمهوری اسلامیه که اون هم ی نسخه موقته.... دوران گذاره.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:20]

اما نظر رهبری به مجتبی نزدیک تره ها حسین جان؟😊


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:21]

نظر مت هم به آقا مجتبی نزدیکه حاج مهدی. میخاستم لایک بدم که شما دادی.


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:21]

من


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 00:21]

منظور همون جامعه مدینة النبی هست دیگه؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:21]

✌به قول ابوبصیر: حق


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:22]

بزای حسین بودا😁


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:23]

من معتقدم مدل مردم سالاری دینی مدلیست که بهتر از اون نیست اما با اسلام سازگاری کامل نداره. به علت نبودن چاره بنابر حکم ثانوی باید بهش عمل بشه و ایرادی هم نداره. اما بدونیم چاره چیز دیگریست....


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:24]

بسیاری از شبهات ما در خصوص نقش مردم از نگاه غربی به دموکراسی شکل گرفته که خود بحث مفصلیست.


مجتبی مالکی, [19.03.15 00:24]

حاج حسین از منظر آرمانی باهاتون موافقم


مخلص همه دوستانم هستیم


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:25]

به هر حال, الیوم معتقدم دموکراسی با اسلام بسیار ناسازگار است.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:26]

اما اسلام نگاه مردم سالارانه به حکومت داره


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 00:27]

مردم سالارانه با دموکراسی خیلی متفاوته برادر


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 00:27]

دموکراسی نوعی مردمسالاری غربی است


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:27]

بله


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:27]

اسلام نگاه ایدئولوگ به حکومت داره که فکر میکنم این نگاه کمی با نگاه مردم سالارانه تناقض داره.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:28]

مردم‌سالاری دینی یعنی آراء مردم از نگاه منطق دین، با احترامی که دین برای آراء مردم قائل است. دین برای انسانها کرامت قائل است؛ دین برای حکومتها در مقابل مردم مسؤولیت جدی قائل است؛ دین، استبداد و دیکتاتوری را از هیچ حاکمی و تحت هیچ عنوانی نمی‏پذیرد؛ اسلام ما این است؛ مردم‌سالاری اسلامی یعنی این؛ یعنی مردم‌سالاری متکی به یک منطق قوی و روشن، با همان معیارهایی که اسلام برای حکومت‏کنندگان در هر جامعه‏یی قائل است.»(خامنه‌ای، 2/10/82)


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:28]

در مردم‌سالاری دینی و در شریعت الهی این موضوع مطرح است که مردم باید حاکم را بخواهند، تا او مورد قبول باشد و حق داشته باشد که حکومت کند. ای کسی که مسلمانی، چرا رأی مردم معتبر است؟ می‏گوید چون مسلمانم؛ چون به اسلام اعتقاد دارم و چون در منطق اسلام، رأی مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است. در اسلام هیچ ولایت و حاکمیتی بر انسانها مقبول نیست، مگر این‏که خدای متعال مشخص کند. ما هرجا که در مسائل فراوان فقهی که به ولایت حاکم، ولایت قاضی یا به ولایت مؤمن - که انواع و اقسام ولایات وجود دارد - ارتباط پیدا می‏کند، شک کنیم که آیا دلیل شرعی بر تجویز این ولایت قائم هست یا نه، می‏گوییم نه؛ چرا؟ چون اصل عدم ولایت است؛ این منطق اسلام است. آن وقتی این ولایت مورد قبول است که شارع آن را تنفیذ کرده باشد و تنفیذ شارع به این است که آن کسی که ولایت را به او می‏دهیم - در هر مرتبه‏یی از ولایت - باید اهلیت و صلاحیت یعنی عدالت و تقوا داشته باشد و مردم هم او را بخواهند؛ این منطق مردم‌سالاری دینی است که بسیار مستحکم و عمیق است و یک مؤمن می‏تواند با اعتقاد کامل این منطق را بپذیرد و به آن عمل کند؛ جای شبهه و وسوسه ندارد.»(خامنه‌ای، 26/9/82)


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:30]

حاج مهدی عزیز, تمام فرمایشات آقا ناظر به همون حکم ثانوی و ناگزیر بودن عمل به مدل موجوده.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:30]

مردم تعیین کننده و تصمیم‌گیرنده هستند و اگر مردم حکومتی را نخواهند، این حکومت در واقع پایه‌ی مشروعیت خودش را از دست داده است. نظر ما درباره‌ی مردم این است»(خامنه‌ای، 4/12/77)


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:30]

بنظرم حسین جان باید دلیل اقامه بفرمایید


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:31]

اما قبل از آن درخواست دارم با دقت بیشتری در فرمایشات رهبری غور بفرمایید


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:32]

حاکم دارای دو پایه و رکن است: رکن اول، آمیخته و آراسته بودن با ملاکها و صفاتی که برای حاکم اسلامی معین شده مانند دانش، تقوا، توانایی، تعهد و... رکن دوم، قبول و پذیرش مردم است. اگر مردم آن حاکم و شخصی را که دارای ملاکهای حکومت است، نشناختند و به حکومت نپذیرفتند، او حاکم نیست و اگر دو نفر هر دو دارای این ملاکها بودند، آن که از نظر مردم شناخته و پذیرفته شد، حاکم است. پس قبول و پذیرش مردم شرط در حاکمیت است. این همان چیزی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با رهبرمورد نظر قرار گرفته و بر روی آن فکر و تصمیم گیری شده است. رهبر طبق قانون اساسی آن مجتهد عادل، مدیر، مدبّر، صاحبنظر و بصیری است که مردم او را شناخته باشند و به او گرایش پیدا کنند، یا اگر مردم چنین کسی را نشناختند، خبرگان ملت جستجو کنند، چنین کسی را پیدا کنند و به مردم معرفی نمایند. در این فرض اولاً خبرگان نمایندگان مردم اند. ثانیاً مردم بعد از معرفی خبرگان او را می‌پذیرند، سپس او می‌شود امام.» (خامنه‌ای، 1362: 53 – 54)


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:32]

اینکه مردم حکومتی را نخواهند آن حکومت مشروعیت نداره غیرقابل قبوله. همون بحث معروف مقبولیت و مشروعیت پیش میاد. مثالهای تاریخیش متعدده....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:32]

سخن حضرت آقا است😊


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:33]

من بی تقصیرم😊


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:33]

مردم هر کسی را بخوان همونه، ولی لزوما حق نیست

پاش هم باید بایستند


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:33]

عرایض بنده منافاتی با فرمایشات آقا نداشت...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:33]

مردم تعیین کننده و تصمیم‌گیرنده هستند و اگر مردم حکومتی را نخواهند، این حکومت در واقع پایه‌ی مشروعیت خودش را از دست داده است. نظر ما درباره‌ی مردم این است»(خامنه‌ای، 4/12/77)


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:34]

امروز در جمهوری اسلامی همه‌ی مقاماتی که به نحوی در کار مردم دخالت دارند، مستقیم یا غیرمستقیم منتخب خود مردمند؛ حتّی رهبری. یعنی در نظام اسلامی، دارا بودن معیارها کافی نیست؛ بلکه انتخاب مردم هم شرط لازم است و بدون انتخاب مردم امکان ندارد.»(خامنه‌ای، 13/11/70)


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:34]

جالب برام این سخن آقا....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:34]

بنظرم روی کدهای حضرت آقا بیشتر باید تامل بشه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:35]

حضرت آقا دیدگاهی داره که کمتر بهش توجه شده.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:35]

ظرایفی داره


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:35]

فکر میکنم, اون جمله در یک بحث کلامی و فلسفی نمیگنجه, شاید در شرایط سیاسی خاصی گفته شده.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:36]

مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض، و نیز عدالت‏خواهی است؛ این پایه‏ی مشروعیت ماست. الان درباره‏ی مشروعیت حرفهای زیادی زده می‏شود، بنده هم از این حرفها بلدم؛ اما حقیقت قضیه این است که اگر ما دنبال عدالت نباشیم، حقیقتاً من که این‏جا نشسته‏ام، وجودم نامشروع خواهد بود؛ یعنی هرچه اختیار دارم و هرچه تصرف کنم، تصرف نامشروع خواهد بود؛ دیگران هم همین‏طور. ما برای عدالت و رفع تبعیض آمده‏ایم. ما آمده‏ایم جامعه را از مواهب الهی خودش - که مهمترین مواهب الهی در عدالت وجود دارد - و همچنین مواهب اخلاقی و معنوی برخوردار کنیم.»(خامنه‌ای، 5/6/82)


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:36]

حرف آقا درسته

ولی یه مسیله ای هست، ولایت علی ابن ابیطالب را که خدا تعیین کرد، ولی مردم فریب خوردند، فریب عمر و اموی ها را، ابوبکر شد خلیفه، بعد واسه اینکه حق با عمره گفتند ابوبکر و عمر و عمان انتخاب مردم بود

بالاخره مردم تعیین می کنند یا خدا؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:36]

بقیه مطالب مشکلی پیش نمیاره.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:37]

این کد کارآمدیهم خیلی کولاک بود.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:37]

: «مشروعیت همه‏ی ما بسته به انجام وظیفه و کارآیی در انجام وظیفه است. بنده روی این اصرار و تکیه دارم که بر روی کارآیی‏ها و کارآمدی مسؤولان طبق همان ضوابطی که قوانین ما متخذ از شرع و قانون اساسی است، بایست تکیه شود. هرجا کارآمدی نباشد، مشروعیت از بین خواهد رفت. این‏که ما در قانون اساسی برای رهبر، رئیس‏جمهور، نماینده‏ی مجلس و برای وزیر شرایطی قائل شده‏ایم و با این شرایط گفته‏ایم این وظیفه را می‏تواند انجام بدهد، این شرایط، ملاک مشروعیتِ برعهده گرفتن این وظایف و اختیارات و قدرتی است که قانون و ملت به ما عطا می‏کند؛ یعنی این حکم ولایت، با همه‏ی شعب و شاخه‏هایی که از آن منشعب است، رفته روی این عناوین، نه روی اشخاص. تا وقتی که این عناوین، محفوظ و موجودند، این مشروعیت وجود دارد. وقتی این عناوین زایل شدند، چه از شخص رهبری و چه از بقیه‏ی مسؤولان در بخشهای مختلف، آن مشروعیت هم زایل خواهد شد. ما باید به دنبال کارآمدی باشیم. باید هر یک از کسانی که متصدی این مسؤولیتها، از صدر تا ساقه، هستند، بتوانند آنچه را که برعهده‏ی آنهاست، به‏قدر معقول انجام دهند. انتظار معجزه و کار خارق‏العاده نداریم و نباید داشته باشیم؛ اما بایست انتظارِ تلاش موفق را، که در آن نشانه‏های توفیق هم مشاهده شود، داشته باشیم.»(خامنه‌ای، 31/6/83)


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:37]

آ ره اما به وضوح با کد سال ٧٧ تناقض داره!!!


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:38]

نه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:39]

مشروعیت حکومت پایه های سه گانه داره


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:39]

همه این کدها بجز اون کد سال ٧٧ نقض کننده نظر ناسازگاری مردم سالاری با اسلام نیست.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:39]

از میان صاحبان صلاحیت، آنکه مردم او را انتخاب می کنند و پسازانتخاب نیز کارآمدی لازمبرای مدیریت نظام اسلامی را دارد، حق حکومت(مشروعیت) دارد.


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:39]

نمیتونه سه گانه باشه.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:40]

سه پایه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:40]

نه سه گانه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:40]

شروط لازم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:40]

نه شروطکافی


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:40]

مشروعیت باید تعریف بشه.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:40]

حق حلکمیت


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:40]

حاکمیت


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:41]

من معتقدم در وهله اول حاکمیت از آن خداست و او حاکم مطلقه. پس حاکم انسانی باید مشروعیت الهی داشته باشد و این هم لازم است هم کافی.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:42]

قطعا


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:42]

به پایه دیگری نیاز نیست.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:42]

اما نظر رهبری اینه که این حق حاکمیت در دروان غیبت اینگونه شرح داده شده که:


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:42]

از میان صاحبان صلاحیت، آنکه مردم او را انتخاب می کنند و پسازانتخاب نیز کارآمدی لازمبرای مدیریت نظام اسلامی را دارد، حق حکومت(مشروعیت) دارد.


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:42]

چون که صد آمد نود هم پیش ماست....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:42]

اون که شما می فرمایید کلیاته


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:42]

کلام رهبری رو مرور بفرمایید؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:43]

صاحبان صلاحیت را کی تشخیص میده؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:43]

شاخص ها را دین گفته، تطبیقش با کارشناسانه


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:44]

این مبهمه.


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:44]

کارشناسان یا مردم؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:44]

چرا مبهم: 1- فقیه 2- عادل 3 - مدیر


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:45]

اما هر کسی دارای این شاخصه ها باشه رهبر نیست


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:45]

از بین صاحبان صلاحیت تازهاونی که مردم انتخاب می کنند


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:45]

قطعا.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:45]

این میشه مردم سالاری دینی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:45]

یعنی داشتن اون شاخصه ها شرط لازم نیست


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:46]

انتخاب مردم هم به تنها کافی نیست


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:46]

اون فرمایش آقا ناظر به انتخاب حاکمه یا مدیر؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:46]

انتخاب حاکم اسلامی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:46]

ضابطه‏های رهبری و ولایت‏فقیه، طبق مکتب سیاسی امام بزرگوار ما، ضابطه‏های دینی است؛ مثل ضابطه‏ی کشورهای سرمایه‏داری، وابستگی به فلان جناح قدرتمند و ثروتمند نیست. آنها هم ضابطه دارند و در چارچوب ضوابطشان انتخاب می‏کنند، اما ضوابط آنها این است؛ جزو فلان باند قدرتمند و ثروتمند بودن، که اگر خارج از آن باند باشند، ضابطه را ندارند. در مکتب سیاسی اسلام، ضابطه، اینها نیست؛ ضابطه، ضابطه‏ی معنوی است. ضابطه عبارت است از علم، تقوا و درایت. علم، آگاهی می‏آورد؛ تقوا، شجاعت می‏آورد؛ درایت، مصالح کشور و ملت را تأمین می‏کند؛ اینها ضابطه‏های اصلی است برطبق مکتب سیاسی اسلام. کسی که در آن مسند حساس قرار گرفته است، اگر یکی از این ضابطه‏ها از او سلب شود و فاقد یکی از این ضابطه‏ها شود، چنانچه همه‏ی مردم کشور هم طرفدارش باشند، از اهلیت ساقط خواهد شد.» (خامنه‌ای، 4/12/77)


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:47]

سه شاخص : فقاهت - عدالت - درایت


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:48]

شرمنده یاسر جان. سوات ما کهنه شده


مجتبی مالکی, [19.03.15 00:48]

بحت سر موضوعات نخ نما شده تکراری😁😁


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:48]

ببحث های روز و جدید برای شما


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:48]

شبت بخیر😄


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:49]

حسین جان استفاده کردیم. اما بنظرم رفقا بیانات حضرت آقا را با دقت بخونند. کم نظیره انصافا


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:49]

بحت کردن هم برای خدا باید باشد


Hosein Soleymani, [19.03.15 00:49]

یاسر جان در صورتی که همه خبر دارند جز مردم ایران، چرا مردم ایران از همه سوال نمیکنند؟؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:49]

داشتم کدهایی که فرستادید رو میخوندم.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:50]

بنظرم این بحت ها برای شماها که یه عمری در بسیج بودید بعید

بحت باید روشنگرانه و حق طلبانه باشه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:51]

دارا بودن معیارها کافی نیست؛ بلکه انتخاب مردم هم شرط لازم است و بدون انتخاب مردم امکان ندارد.»(خامنه‌ای، 13/11/70)


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:51]

می پرسند، مسیولین جوابگو نیستند


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:51]

هنوز معتقدم غیر از کد سال ٧٧ که خیلی برام عجیبه بقیه مباحث حضرت آقا توصیف همون مدل ناگریزی دوران گذار است...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:51]

نظر مردم تأمین کننده است اما نسبت به آن انسانی که دارای معیارهای لازم است. اگر معیارهای لازم در آن انسان نباشد، انتخاب نمی‏تواند به او مشروعیت ببخشد. معیارهای لازم تقوا، دین، عدل و آشنایی با اسلام است. آن کسی که این معیارها را دارد و از تقوا و صیانت نفس و دینداری کامل و آگاهی لازم بر خوردار است، آن وقت نوبت می‏رسد به قبول ما، اگر همین آدم را با همین معیارها مردم قبول نکردند، باز مشروعیت ندارد. چیزی به نام حکومت زور در اسلام نداریم.» (حیدری، پاییز 82، ص 26)


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:51]

[Forwarded from Mahdi Saeidi (aut)]

دارا بودن معیارها کافی نیست؛ بلکه انتخاب مردم هم شرط لازم است و بدون انتخاب مردم امکان ندارد.»(خامنه‌ای، 13/11/70)


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:52]

امکان نه مشروعیت.👆👆👆


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:52]

این کاملا درسته.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:52]

حالا تعابیر متفاوته. هر دو رابه کار برده


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:52]

با صرف یک لفظنمیشه جمع بندی کرد


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:52]

باید دقت بیشتری کنیم.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:52]

شرمنده طولانی شد


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:53]

التماس دعا. شبتون بخیر


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:53]

خیلی جالب بود. تشکر. بیشتر باید غور کرد.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:53]

کسی که نقش رهبری و نقش ولی‏فقیه را بر عهده گرفته، اگر ضابطه‏ی علم یا ضابطه‏ی تقوا یا ضابطه‏ی درایت از او سلب شد، چنانچه مردم او را بخواهند و به نامش شعار هم بدهند، از صلاحیت می‏افتد و نمی‏تواند این مسؤولیت را ادامه دهد. از طرف دیگر کسی که دارای این ضوابط است و با رأی مردم که به‏وسیله‏ی مجلس خبرگان تحقق پیدا می‏کند - یعنی متصل به آراء و خواست مردم - انتخاب می‏شود، نمی‏تواند بگوید من این ضوابط را دارم؛ بنابراین مردم باید از من بپذیرند. «باید» نداریم. مردم هستند که انتخاب می‏کنند. حق انتخاب، متعلق به مردم است. ببینید چقدر شیوا و زیبا ضوابط دینی و اراده‏ی مردم ترکیب یافته است؛ آن هم در حساس‏ترین مرکزی که در مدیریت نظام وجود دارد. امام این را آورد.» (خامنه‌ای، 14/3/83)


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:54]

"حق انتخاب، متعلق به مردم است."


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:54]

حاکم دارای دو پایه و رکن است: رکن اول، آمیخته و آراسته بودن با ملاکها و صفاتی که برای حاکم اسلامی معین شده مانند دانش، تقوا، توانایی، تعهد و... رکن دوم، قبول و پذیرش مردم است. اگر مردم آن حاکم و شخصی را که دارای ملاکهای حکومت است، نشناختند و به حکومت نپذیرفتند، او حاکم نیست و اگر دو نفر هر دو دارای این ملاکها بودند، آن که از نظر مردم شناخته و پذیرفته شد، حاکم است. پس قبول و پذیرش مردم شرط در حاکمیت است. این همان چیزی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با رهبرمورد نظر قرار گرفته و بر روی آن فکر و تصمیم گیری شده است. رهبر طبق قانون اساسی آن مجتهد عادل، مدیر، مدبّر، صاحبنظر و بصیری است که مردم او را شناخته باشند و به او گرایش پیدا کنند، یا اگر مردم چنین کسی را نشناختند، خبرگان ملت جستجو کنند، چنین کسی را پیدا کنند و به مردم معرفی نمایند. در این فرض اولاً خبرگان نمایندگان مردم اند. ثانیاً مردم بعد از معرفی خبرگان او را می‌پذیرند، سپس او می‌شود امام.» (خامنه‌ای، 1362: 53 – 54)


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:54]

دو پایه بودن را با صراحت تکاید داره


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:54]

آقای سعیدی ، جمله آقا را را شما سر و ته فهمیدید

این جمله آقا یعنی اینکه برای ایجاد حکومت حق به دست صالحین باید مردم را توجیه کرد، اقناع کرد، و اینکه برای ایجاد حکومت حق کمک مردم لازم است

نه اینکه هر چی مردم گفتند همان حق است

برخی مواقع طی شرایطی مردم میرند سمت انتحاب نااصلح


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:56]

اشکال نداره یاسر جان. کمی پیش فرضهات رو بذار کنار. و محبت کن صحبت های آقا رو بخونی.شاید به فهم جدیدتریهم رسیدی داداش!😊


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:56]

حق انتخاب با مردم است را نمی دونم، پس اگر اینجوریه امام دیگه چیه؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:56]

حاج مهدی این کد آخر برای سال ۶٢ هستش. قبل از تغییر قانون اساسی!


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:57]

من همه حرفهای آقا را گوش میدم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:57]

بحث نظریه و تغییر قانون چه تاثیری می تونه داشته باشه؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:57]

باور و اندیشه رهبری برام مهم است


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:58]

دقت حاجی, کدی که آقا تو اون بحث داره میده دقیقا ناظر به شرایط انتخاب امامه....


Hosein Joharchi, [19.03.15 00:58]

امام خمینی.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:58]

در مردم‌سالاری دینی و در شریعت الهی این موضوع مطرح است که مردم باید حاکم را بخواهند، تا او مورد قبول باشد و حق داشته باشد که حکومت کند. ای کسی که مسلمانی، چرا رأی مردم معتبر است؟ می‏گوید چون مسلمانم؛ چون به اسلام اعتقاد دارم و چون در منطق اسلام، رأی مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است. 26/9/82


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:58]

به این کرامت انسانی توجه کنید


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:59]

این نقطه کانونی بحثاست


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 00:59]

"رأی مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است"


Yaser Nasirpour, [19.03.15 00:59]

مگه شما خودتان را ملزم به دفاع از رهبری نمی دونید؟

دفاع از رهبری با جمله حق انتخاب با مردم است بعضا مغایرت دارد


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:00]

جمله آخرت جوکه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:00]

حسین جان! منظور از امام در اونجا امام خمینینیست. منظور رهبریجامعهاسلامی است


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:00]

"رهبر طبق قانون اساسی آن مجتهد عادل، مدیر، مدبّر، صاحبنظر و بصیری است که مردم او را شناخته باشند و به او گرایش پیدا کنند..."


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:00]

ضمنا چه فرقی بین امام و رهبریهست؟


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:00]

رای مردم معتبر نیست، اطاعت مردم پیش خدا اعتبار دارد، این باور تشیع است


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:01]

جملات رهبری رو میخونی یاسر جان!؟😄😊


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:01]

منظورم امام معصوم بود


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:01]

همیشه


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:01]

همیشه میخونم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:01]

شرمنده من دیگه بایدبرم!😄😔😊


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:02]

التماس دعا


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:02]

خوبه منم واسه شما بخندم؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:02]

این دقیقا همون شرایطیست که امام داشت و قانون اساسی هم بر همین مبنا تنظیم شد. اما در اصلاح قانون اساسی عوض شد چون دیگر امکان وقوع نداشت....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:02]

چی عوض شد؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:03]

بنظرم باید دقت بفرمایید حسین جان. تغییر قانون تاثیری بر نظریه رهبری نداره


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:03]

حاجی بحثش مفصله بماند برای فردا... خوابم گرفته.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:03]

[Forwarded from Mahdi Saeidi (aut)]

"رأی مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است"


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:03]

جوک سال


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:03]

ضمن ایبنکه کدهای فراوان دیگری هم آوردم که موید اینباور رهبریاست


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:03]

دکتر هاشمی بیا این یاسر رو جمع کن! تور تیمتون رو پاره کرد☺️😄


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:04]

آقای سعیدی این جمله آخر را از کجا اوردید؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:04]

جمله حضرت آقا رو به عنوان جوک سال برگزید☺️😄😊


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:04]

تغییر قانون تأثیری بر نظر رهبر نداره حاج مهدی بلکه برعکسه. یعنی تغییر نظر ولی قانون رو تغییر میده.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:04]

سر و ته حرف آقا را میاره میاره و بعد می بنده به رهبری


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:05]

اولشم بگو


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:05]

آخرش را هم بگو


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:05]

چنانچه این اتفاق در اواخر حیات امام افتاد.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:05]

در مردم‌سالاری دینی و در شریعت الهی این موضوع مطرح است که مردم باید حاکم را بخواهند، تا او مورد قبول باشد و حق داشته باشد که حکومت کند. ای کسی که مسلمانی، چرا رأی مردم معتبر است؟ می‏گوید چون مسلمانم؛ چون به اسلام اعتقاد دارم و چون در منطق اسلام، رأی مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است. 26/9/82


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:05]

گرفتی حاج مهدی؟؟؟


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:05]

حالا شد


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:05]

اون تغییرات که اتفاقا کار رو راحت تر کرد


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:06]

در مردم‌سالاری دینی و در شریعت الهی این موضوع مطرح است که مردم باید حاکم را بخواهند، تا او مورد قبول باشد و حق داشته باشد که حکومت کند. ای کسی که مسلمانی، چرا رأی مردم معتبر است؟ می‏گوید چون مسلمانم؛ چون به اسلام اعتقاد دارم و چون در منطق اسلام، رأی مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است. 26/9/82



این درسته


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:06]

پس جوک سال چی شد!😁😍☺️


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:06]

در منطق اسلام، چون مسلمانم


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:06]

فقط سهولت نبود. بلکه تطبیق با شرایط موجود بود از سر اضطرار.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:07]

اگر جمله را ناقص بذاری معلومه چی میشه


  • ۹۴/۰۱/۰۴
  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی

حاکمیت اسلامی

دمکراسی

مردمسالاری

مناظره

نظام ولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی