ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ....

  • ۰
  • ۰

Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:07]

حضرت امام فرمود که من از اول هم معتقد نبودم رهبری باید مرجع باشه


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:07]

متل آینه که بگی لا اله


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:07]

و مجتهد کفابت میکنه


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:07]

بعد بگی قرآن گفته

Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:07]

بیخیال یاسر جان! حق با شماست☺️😄


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:07]

منظورم از تغییرات بحث مرجعیت نبود.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:07]

و الا الله را نگی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:08]

پس چی؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:08]

تو قانون اساسی اول انتخاب رهبری به وضوح به نظریه کشف نزدیک بود که مصداقش فقط امام بود.


S.A Ha.g, [19.03.15 01:09]

سوال: آیادر متن اسلام چیزی بنام حق حاکمیت مردم داریم؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:09]

در کلام حضرت امام و آقا که داریم


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:09]

بعد از امام امکان وقوع نداشت. اصلاح شد و به سمت جعل رفت.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:09]

بنظرم چنین تغییری در قانون اساسی نیست حسین جان


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:09]

"رهبر طبق قانون اساسی آن مجتهد عادل، مدیر، مدبّر، صاحبنظر و بصیری است که مردم او را شناخته باشند و به او گرایش پیدا کنند..."


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:10]

باید رجوع کرد.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:10]

در جایی ندیدم در قرآن خدا به مردم حق انتخاب سرپرست الهی داده باشد


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:10]

حق انتخاب امام و نبی و رسول نداده است


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:10]

تنها مساله تغییردر قانون اساسی مساله مرجعیت و حذف شورایی بودن رهبری است


S.A Ha.g, [19.03.15 01:10]

جواب:به نظر من نداریم!....مردم فقط معیار مقبولیتند....نه حق حاکمیت!....کدام کلام آقا و امام برای مردم حق حاکمیت قایل است؟؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:10]

این متن بالا که کپی کردم بنظرم دقیقا یا به مضمون در قانون اولیه بود.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:10]

ولی امر به اطاعت ولی امر و امام و رسول شده است


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:10]

میزان رای ملت است


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:10]

بعدش حذف شد.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:11]

نبود حسین جان! شرمنده


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:11]

تحقیق خواهم کرد.ه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:11]

ممنونم


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:11]

شب خوش. یا حق.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:11]

من واقعا دیگه باید برم.

S.A Ha.g, [19.03.15 01:11]

میزان در چی رای ملت است؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:11]

دکترهاشمی ! شما با یاسر کمی روپایی کار کن!☺️😄


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:11]

میزان رای ملت است نه مشروعیت


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:11]

التماسدعا


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:12]

میزان یعنی چی آقای سعیدی؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:12]

از امام بپرس. چرا از من می پرسید؟!😁☺️


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:12]

دکتر, امشب حاج مهدی ی کد از آقا داد برای سال ٧٧ که خیلی عجیبه....


S.A Ha.g, [19.03.15 01:13]

شما هم بروخودشو تقویت کن!!...میگن این وقتایی که نفس کم میاری خاکشیر و کنجد خیلی چیز خوبیه....خخخخخخخخخ😊😝😝


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:13]

مخلصم دکتر😍


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:13]

مردم تعیین کننده و تصمیم‌گیرنده هستند و اگر مردم حکومتی را نخواهند، این حکومت در واقع پایه‌ی مشروعیت خودش را از دست داده است. نظر ما درباره‌ی مردم این است»(خامنه‌ای، 4/12/77)


S.A Ha.g, [19.03.15 01:13]

امام میزان مقبولیت را رای مردم میدانست...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:13]

دکتر جان! با ما به از این باش که با خلق جهانی☺️


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:13]

نظرت چیه دکتر؟؟؟؟


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:14]

مشروعیت اجرایی حسین جان


S.A Ha.g, [19.03.15 01:14]

من فکر میکنم باید به قبل و بعد متن مراجعه کرد....الان نظری ندارم...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:14]

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7571


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:14]

تفسیر عجیب نکن یاسر جان.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:14]

متن رو ببینید شاید نکات جدیدی رسیدید


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:15]

راهنمایی بفرمایید لطفا


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:15]

به هر حال خیلی جالب بود.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:15]

منظور آقا واضحه حسین جان، مشروعیت که اینجا آورده از دید مردم نه شریعت اسلامی


S.A Ha.g, [19.03.15 01:15]

آنچه که میدانم و یاد گرفته ام...، آن است که تحقق حکومت اسلامی ....و نه مشروعیت آن ....به مقبولیت و مشروعیت الهی است....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:16]

دکتر جان قبلا خدمتتان عرض کردم که این قرائت شما نگاه آیت الله مصباح است . که با دیدگاه حضرت آقا تفاوت داره


S.A Ha.g, [19.03.15 01:16]

یعنی حکومت هم باید مشروعیت الهی داشته باشد....هم باید مقبولیت داشته باشد....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:16]

خواهش می کنم دقت کنید. کمی . و بر نظرات و پیش فرضهاتون اصرار نورزید.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:16]

مقبولیت یکی از شروط مشروعیت است


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:16]

من فکر میکنم این کلام آقا ی بحث کلامی و فلسفی نبوده و در شرایط سیاسی یا اجتماعی خاصی بیان شده. به هر حال بیشتر باید بحث بشه روش.


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:17]

[Forwarded from Mahdi Saeidi (aut)]

مقبولیت یکی از شروط مشروعیت است


S.A Ha.g, [19.03.15 01:17]

من به نظر حضرت امام معتقدم حاج مهدی....امام نظرشون این نیست...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:17]

من دیگه واقعا رفتم🏃🏃🏃🏃🏃🏃


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:17]

مشروعیت ؟ 

توضیح بیشتر بده آقای سعیدی


Hosein Joharchi, [19.03.15 01:17]

این اشتباهه محضه حاج مهدی.


S.A Ha.g, [19.03.15 01:18]

در مورد نظر آقا باید مطالعه و بررسی بیشتری کنم....شاید ایشان نظرشان با امام در این رابطه متفاوت باشد....بهرحال من به نظر امام معتقدم...


S.A Ha.g, [19.03.15 01:18]

دقیقا با نظر حاج حسین موافقم...


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:18]

پس اگه یه روزی فردی متل بنیامین نتنیاهو هم خدای نکرده مورد مقبولیت مردم قرار گرفت، یعنی مشروعه؟ آقای سعیدی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:19]

الکی مثلا من خوابم ......😞😊


S.A Ha.g, [19.03.15 01:20]

این نظر که مقبولیت ملاک مشروعیت نیست در اصل مربوط به امام است حاج مهدی....نه آقای مصباح...


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:21]

کتاب انسان دویست و پنجاه ساله حصرت آقا برای مطالعه برای آقای سعیدی توصیه می شود


S.A Ha.g, [19.03.15 01:21]

مشروعیت و مقبولیت دو پایه تحقق حکومت اسلامی هستند....نه اینکه مشروعیت وابسته به مقبولیت باشد....این همان حرف غلطی است که در زمان اصلاح طلبان خاتمی علیه ما علیه مرتب تکرار می کرد...


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:22]

به نطرم آقا در این کتاب به روشنی نظرشان را در رابطه با حکومت و آینده اسلام و نقش مردم گفته اند


S.A Ha.g, [19.03.15 01:23]

اینکه رهبری معظم چه منظوری داشته اند....باید دید آیا همین فحوا در بقیه فرمایشاتشان نیز تکرار شده یا خیر؟؟....به نظرم نیست....لذا می توان گفت که آن بار هم در اصل منظور چیز دیگری بوده است....


Yaser Nasirpour, [19.03.15 01:24]

آقای سعیدی؟

خوابیدید؟


S.A Ha.g, [19.03.15 01:25]

من فکر می کنم منظور این بوده که حکومتی که بزور بخواهد به مردم تحمیل شود ولو اینکه مشروعیت الهی را نیز داشته باشد، جایز نیست و این عمل....یعنی به اجبار و زور بر مردم حکومت کردن....مشروع نیست!!....نه اینکه مشروعیت وابسته به مقبولیت است...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 01:59]

حضرت امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امور کار کشور را به مردم سپرد و با برگزاری انتخابات متعدد از ایشان خواست تا در ساختن کشور سهیم باشد. اوج این نگاه "مردم‌سالار" را می‌توان در اظهارات ایشان خطاب به مخالفین در آستانه شکل گیری مجلس خبرگان قانون اساسی مشاهده نمود که با صراحت اعلام می‌دارد که اعضای مجلس خبرگان تنها وکیل ملت بوده و قانون تدوین شده باید به تائید ملت برسد:

«مجلس مؤسسان اگر اعتبار دارد برای این است که مجلس مبعوث از ملت است. خود ملت، حق ندارد رأی بدهد، لکن وکیل ملت حق دارد؟! این چه غلطی است. خود من حق ندارم تصرف بکنم در مالم، وکیل من حق دارد؟! خود شما حق ندارید رأی بدهید، وکیل شما حق دارد؟! وکلا برای این حق دارند که وکیل شما هستند والاَّ چه حقی دارند، یک نفر چه حقی دارد برای 35 میلیونی جمعیت رأی بدهد؟ این حق برای این است که شما می‏خواهید رأی بدهید، رأی شماست، میزان رأی ملت است، ملت یک وقت خودش رأی می‏دهد، این اساس، یک وقت یک عده‏ای را تعیین می‏کند که آنها رأی بدهند، آن در مرتبه دوم صحیح است، والاَّ مرتبه اول، حق مال خود ملت است.» (صحیفه نور، ج 7، ص122، 25/3/58)

از همین اظهارات بود که گزاره "میزان رای ملت است" بر سر زبانها افتاد و به عنوان یکی از آموزه‌های اساسی مکتب سیاسی حضرت امام(ره) مورد توجه قرار گرفت. گزاره فوق را می‌توان جوهر نظام سیاسی اسلام که همانا "نظام مردم سالاری دینی" است راهنمایی می‌کند.


Yaser Nasirpour, [19.03.15 02:31]

این بیانات امام تایید کننده حرف ماست نه شما، آقای سعیدی


Yaser Nasirpour, [19.03.15 02:34]

بحت بر سر اراده ملت هاست، نه نوع انتخاب

حالا انتخاب خوب تبعات خوب دارد و انتخاب بد تبعات بد

هر کدام عواقبی دارد

انتخاب بد هزینه سنگینی دارد، اینجاست که تازه باید شروع کرد به روشنگری و ارشاد و اقناع ملت


S.A Ha.g, [19.03.15 06:25]

"از همین اظهارات بود که گزاره "میزان رای ملت است" بر سر زبانها افتاد...... و به عنوان یکی از آموزه‌های اساسی مکتب سیاسی حضرت امام(ره) مورد توجه قرار گرفت........ گزاره فوق را می‌توان جوهر .......<<نظام سیاسی اسلام>> (!!!!)...... که همانا .....《"نظام مردم سالاری دینی"》...... است راهنمایی می‌کند.


حاج مهدی جان عزیز!....یه وقت صحبت از نظام سیاسی اسلام است....که اصلا در آن چیزی بنام مردمسالاری دینی .....به معنای تصمیم گیری (!!!!) مردم در شوون مختلف ....وجود ندارد.....آیا امیرالمومنین در زمانیکه خلیفه بودند در انتخاب زمامداران باید از مردم رای اعتماد می گرفت؟؟؟ آیا باید (!!) برای تصویب قانون از مردم رای گیری می کرد؟؟ اصلا اینطوری نبوده و نیست.....اینها مخصوص زمان غیبت معصوم است....در زمان حضور معصوم نظام سیاسی نظام ولایی است .....یعنی وقتی ولی معصوم حاکم شد بر اساس حکم خدا و نه رای مردم عمل میکند.....حالا ممکن است بر اساس فرمان خدا در امور با مردم مشورت کند ....ولی اصل حکم خداست....رای مردم نیست....ولی در زمان غیبت فرق می کند....مردم بر اساس رای خود حاکم اسلامی را انتخاب می کنند....یعنی چون معصوم حضور ندارد فردی را معین می کنند که شبیه ترین به معصوم تشخیص میدهند....و اختیارات حاکم را که مطلق است به او می سپرند.....حالا ممکن است او بیاید و نظام تصمیم گیری در حکومت را بر اساس رای مردم و قانون اساسی رای گرفته از مردم ولی با محتوای اسلامی که تشخیص می دهد به آنان می سپرد....این به معنای آن نیست که اسلام آن را گفته.....این از اختیارات آن ولی فقیه بوده که آمده این نوع نظام تصمیم گیری را برای اداره جامعه در زمان غیبت تجویز و تایید کرده است.....بخاطر همین است که اگر پشت این نظام تصمیم گیری و اداره جامعه را ولی فقیه امضاء نکند از نظر اسلام آن نظام طاغوت است.....امام صراحتا این را در فرمایشاتشان می گویند....که اگر مثلا ریاست جمهوری را ولی فقیه امضاء و تنفیذ نکند همان طاغوت است....و دقیقا بر اساس همین نظام ولایی و با همین استدلال است که ولی فقیه می تواند حکم فراتر از قانون بدهد....و یا و اجرای قانون را متوقف کند....یعنی در نظام سیاسی اسلام اصل ولایت خدا و رسول و امامان و ....و منتخبین امامان در زمان عدم حضور آنان ....یعنی مجتهدین و روات احادیث منتخب مردم است با اجازه ایمه است....نه مردمسالاری....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:28]

قبلا گفتم در اسلام منشاء حقوق خداوند است


S.A Ha.g, [19.03.15 06:29]

بنابر این نظام مردمسالاری دینی صرفا .....تاکید می کنم صرفا....یک نسخه حکومتی در زمان غیبت و نه یک اصل در نظام حکومتی اسلام .....است.....که با حضور معصوم می تواند دود شده و به هوا برود....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:30]

و اوست که حقوق را در جامعه تشریح کرده است.

لذا بر سر منشاء الهی حقوق مردم و حق حاکمیت و ... که بحثی نیست اخوی


S.A Ha.g, [19.03.15 06:31]

البته مقبولیت و پذیرش حاکم اسلامی ... ولو معصوم....از آنچه که در تعالیم و مبانی دیده می شود...یک اصل در نظام سیاسی اسلام است...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:31]

قبلا هم گفته ام که مردم سالاری دینی، نظریه شیعه در عصر غیبت است


S.A Ha.g, [19.03.15 06:31]

مردم حق حاکمیت در اسلام ندارند....حق انتخاب دارند...، ایندو با هم فرق دارد...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:32]

اینها که میگید بازی یا لفظه


S.A Ha.g, [19.03.15 06:32]

مردم حق دارند که نظام سیاسی اسلام را انتخاب نکرده و چیز دیگری را انتخاب کنند....ولو غیر اسلام...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:33]

ضمنا خیلی دنبال دود کردن و به هوا بردن نظریه نباش لطفا


S.A Ha.g, [19.03.15 06:33]

ولی اگر اسلام را انتخاب کردند.....یعنی ولایت فردی را بر خود پذیرفته اند....اگر او از آنها رای گیری کرد ملاک است و اگر نکرد ملاک نیست....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:34]

حالا بذار اصلش بعد از هزار سال از غیبت شکل بگیره

خود اقا تشریف آوردند در مورد دود کردنش نظر میدن


S.A Ha.g, [19.03.15 06:35]

عرض کردم.....شما چقدر از آنچیزی را که ما در مورد آن رای گیری می کنیم و تصمیم گیری را در مورد آن را به مردم میسپریم را دیده ای که در زمان حکومت مولا امیرالمومنین به مردم سپرده شده؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:35]

دارم میگم که عصر غیبت بابا جون


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:36]

متن من رو اصلا نمیخونی😊


S.A Ha.g, [19.03.15 06:36]

شما هم هی دنبال این نباش که به هر قیمتی از این نظام دفاع کنی....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:36]

دنبالشم چون دغدغه حضرت آقا است


S.A Ha.g, [19.03.15 06:36]

این نظام فقط بواسطه نظام ولایی اعتبار دارد.....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:36]

آقا میخوان که به گفتمان فراگیر تبدیل بشه مشتی


S.A Ha.g, [19.03.15 06:37]

ما باید اصل و اساس را درست بفهمیم تا بتوانیم از چیزی دفاع کنیم....دفاع کورکورانه و متعصبانه بدترین تخریب است....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:38]

بازی با لفظ نکن

اگه اقا میخواست نظام رو واایی بخونه ، واژه نظام مردم سالاری دینی را انتخاب نمیکرد که بکارش بگیره


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:38]

دفاع کورکورانه😁😁😊


S.A Ha.g, [19.03.15 06:38]

نباید سعی کرد که با سانسور اصل ماجرا از آنچیزی که هست دفاع کرد...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:39]

سانسور چی؟

چی میگی؟

کمی هم تو رو خدا گوش بده


S.A Ha.g, [19.03.15 06:39]

متاسفانه به نظر میاد که شما با سانسور اصل ماجرا دنبال دفاع از آنچیزی که هست هستی....و این خطایی بس فاحش و خطرناک است...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:39]

بالا ی منبر رفتی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:39]

اصلش همینه که دارم میگم


S.A Ha.g, [19.03.15 06:40]

اصل نظام حکومتی اسلام نظام ولایی است....نه مردمسالاری....مفهومه؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:40]

اما گویا میترسی که کلا حرف جدید بشنوید😊


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:40]

مقابل هم نیست اخوی، جرا تقابل ایجاد میکنی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:41]

خواهش دارم کمی مطالب حضرت آقا رو بخوان در مورد حکومت اسلامی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:41]

با ادبیات بحث اقا هم باید در این زمینه باید انس گرفت


S.A Ha.g, [19.03.15 06:41]

بنابر این دفاع صرف از مردمسالاری بدون توجه به اینکه این نظام فقط و فقط برای زمان غیبت است .....و ماهیتی فی نفسه در اسلام ندارد....و جایگاهی ابتدایی در نظام سیاسی اسلام ندارد....اشتباهی بس هولناک است...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:42]

اولا مردم سالاری دینی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:42]

نه مردم سالاری


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:43]

ثانیا اقا از من و شما بهتر توجه داشته به تبعات ان


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:43]

من دارم اون تفاوتهایی رو که با دیدگاه رایج داره شرح میدم


S.A Ha.g, [19.03.15 06:43]

اینکه بخواهیم برای دفاع از مردمسالاری را به قیمت اصالت دادن به آن از منظر اسلام انجام دهیم....همنچیزی است که شما خیلی به آن علاقه داری!!......این همان انحراف است!😝😁😁


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:44]

قرار نیست همه بحث نظریه سیاسی در اسلام رو که تایپ کنم تو گروه😁


S.A Ha.g, [19.03.15 06:44]

همان چیزی است


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:45]

خواستید یه دو سه جلسات کلاس هماهنگ کنید یه کلاس بذارم از ریشه تا میوه نظریه سیاسی مردم سالاری دینی رو فشرده تدریس کنم😊😀


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:45]

یاعلی مدد


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:45]

قطعا اصالت داره


S.A Ha.g, [19.03.15 06:45]

کسی نخواست همه بحث نظریه سیاسی را تایپ کنید....ولی این اصل را که نظام سیاسی اسلام مبتنی بر ولایت....یعنی سرپرستی معصوم و امامان است و نه نظام مردمسالاری باید تصریح کنید....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:46]

تصریح دارم اخوی در عصر غیبت


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:46]

دیگه باید چی کار کنم😊


S.A Ha.g, [19.03.15 06:47]

اصالت نظام مردمسالاری دینی فقط و فقط و فقط به اعتبار ولایت است....و اصلا جایگاهی اولیه در نظام اسلامی نداره....و فقط به اعتبار ولایت اعتبار پیدا میکنه...


S.A Ha.g, [19.03.15 06:48]

یعنی اگر ولایت نظام پادشاهی را تجویز می گرد....بر فرض....آن نظام مبنا قرار می گرفت....نه آن چیزی که ما الان به آن عمل می کنیم...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:48]

مردم سالاری دینی در مقابل نخبه سالاری، تبارسالاری، وراثت، کودتا و دیگر مکانیزم های به قدرت رسیدن حاکم مطرح میشود


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:49]

نخیر، پادشاهی حکومت استبدادی است و باطل


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:49]

لذا قابل جمع با اسلام نیست


S.A Ha.g, [19.03.15 06:49]

آقاجان ....پادشاهی ولی فقیه عادل هم باطل است؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:50]

قطعا پارادکسیکال و باطل است


S.A Ha.g, [19.03.15 06:50]

اینجاست که معلوم میشه که شما اطلاعت خیلی کمه داداش....

Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:50]

شما اصلا نمیدونی پادشاهی چیه


S.A Ha.g, [19.03.15 06:50]

اصلا نوع حکمت امامان دقیقا پادشاهی است...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:51]

اینجاست که اون کلاس رو دنبالش باش تا برات برگزار کنم کمی با مقدمات سیاست و حکومت اشنا بشی


S.A Ha.g, [19.03.15 06:51]

امام معصوم....دقیقا نظام پادشاهی را پیاده می کند....یعنی فرمان میدهد و بقیه باید اطاعت کنند....این غیر پادشاهی است؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:51]

ائمه و پادشاهی، نستجیر بالله


S.A Ha.g, [19.03.15 06:52]

شما متاسفانه خیلی در کلام امروزی ها غرق شدی داداش!....و اصل رو یادت رفته ظاهرا....


S.A Ha.g, [19.03.15 06:52]

پادشاهی معصوم....عین ثواب است و نه باطل....


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:52]

بقیه اش بماند همینجا

میخوام بقیه رفقا نظر بدند در مورد بحث😊


S.A Ha.g, [19.03.15 06:53]

اون پادشاهی که بده....پادشاهی غیرمعصوم است....که برخواسته از هوای نفس و شهوت است....معصوم بواسطه نوع نظام حکومتی زیر سوال نمی رود...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:54]

ولی فقیه مگه مبتنی بر شهوت مدیریت میکنه؟


S.A Ha.g, [19.03.15 06:54]

بلکه ولی فقیه هم زیر سوال نمی رود..،، ولی در عصر غیبت اینطور دیده شده که نظام جمهوری بیشتر با شرایط تطبیق دارد و ترجیح دارد،..


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 06:54]

خب پس الان هم بگیم حکومت پادشاهی اسلامی😁😁


  • ۹۴/۰۱/۰۴
  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی

دمکراسی

مردمسالاری

مناظره

نظام ولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی