ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ....

  • ۰
  • ۰

Hosein Joharchi, [19.03.15 21:39]

اباذر جان از ابتدا کجا بودی داداش؟؟؟ من خودم این بحثو راه انداختم و اصل موضوع در مورد ناسازگاری اسلام با مردمسالاری بود....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:40]

اینکه امام معصوم زمامداری حکومت رو تغییر داد که موضوع بحث نبود سید روح الله عزیز.

بحث در مورد جمهوری و مردم سالاری دینی و حکومت اسلامی در عصر غیبت بود


ali saneei, [19.03.15 21:41]

شیوه حکومت در عصر غیبت


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:41]

از ابتداش کل مباحث شما و دوستان رو خوندم حسین جان

ولی اینکه هی بعضی از دوستان وسط مباحث پارازیت میفرستادن و بحث به جاهای دیگه کشیده شد منظورم بوده


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:41]

گفته شد در زمان غیبت اضطرار ایجاب میکنه از مدل فعلی استفاده بشه. اما باز هم تکرار میکنم اصل موضوع بحث بشه.

ali saneei, [19.03.15 21:43]

حسین جان، به نظرم الان در خصوص شرایط فعلی بحث بشه بهتره

زمان ظهور، خود امام زمان شرایط رو تبیین می کنه، نیازی به چکش کاری ما نداره😉


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:43]

شیوه حکومت در عصر غیبت موضوع بحث نیست.


ali saneei, [19.03.15 21:44]

مطالب حاج مهدی، مردم سالاری دینی بر میگرده به عصر غیبت


ali saneei, [19.03.15 21:45]

بیانات امام و اقا هم به زمان غیبت اشاره داره


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:45]

حرف من اینه که اگه ما قائل به نظام مردمسالار به حکم اولیه اسلام باشیم, احتمالا کارمون به جنگ با امام زمان میرسه....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:45]

ما قائل به هر چی باشیم، با داشتن ولی فقیه هیچ وقت کارمون به جنگ با امام زمان نمیرسه


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:46]

بحثی تو حرفای امام و آقا نداریم همش درسته الا کد سال ٧٧ آقا که من بحث دارم روش.


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:46]

[Forwarded from Mr. Abazar Sepidbar-Absj]

ما قائل به هر چی باشیم، با داشتن ولی فقیه هیچ وقت کارمون به جنگ با امام زمان نمیرسه


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:46]

!!!!!!!!!


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:46]

توضیح؟؟؟؟


ali saneei, [19.03.15 21:47]

حسین جان، نگران نباش

درسته بعضی ها، عملکرد آقا در برابر محمود رو بعضا خطا می دانند اما قطعا تبعیت محض از امام زمان رو قبول دارن

دوستان بینید چه کردید که حسین آقا نگران شده نکنه جلو امام زمان هم بایستید😉


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:47]

یعنی اگه اطاعت پذیریمون از ولی به معنی تام و کمالش باشه و معتقد باشیم که به قول حضرت علامه حسن زاده، دهان ایشون به دهان امام زمان است، پس دیگه انحراف و جنگ با امام زمان معنی نمیده.

مگه اینکه خودسر بشیم و در مقابل ولی بایستیم و قهر کنیم و .....


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:47]

بحث من بر سر تبعیت مردمه اخوی....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:48]

خب مردم رو که به زور نمیشه به تبعیت وا داشت

حتی به تبعیت به امام زمانشون

درست مثل عدم تبعیت از حضرت امام علی در بعد از رحلت حضرت رسول


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:48]

لیقوم الناس بالقسط

مردم قرار ه قیام کنند نه امام زمان


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:49]

حکومت امام زمان هم اگر مقبولیت نداشته باشه راه بجایی نمیبره, والا من دارم از دیشب تا حالابه این فکر میکنم شاید چون این آمادگی رو ایجاد نکردیم مانع ظهوریم....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:49]

این هم از موانع ظهور هست

ولی نه همه اش


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:49]

اگه اکثریت جامعه اسلامی و حتی جامعه انسانی به اون سطح از رشد نرسند که حکومت امام زمان را بپذیرند، آقا ظهور نخواهند کرد


ali saneei, [19.03.15 21:50]

حاج حسین تلاش داره جهت مرتفع نمودن موانع ظهور


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:51]

پس اونجا هم مردم نقش اساسی دارند


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:51]

اگه اکثریت جامعه اسلامی و نخبگان قائل به اصل مردمسالاری به عنوان حکم اولیه باشند جامعه هیچگاه به اون رشد موردنظر شما نمیرسه حاج مهدی.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:51]

چرا؟


ali saneei, [19.03.15 21:51]

کلا تا مردم نخواهند کاری نمی شود کرد ، البته مردم معیار حق نیستن اما همراههی مردم (هرچند گروهی اندک) موجب عمل می شود


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:52]

چون توقع دارند امام زمان حکومتشو به رفراندوم جهانی بزاره بعد ادعا کنه....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:52]

اگه مردم حاکمی منتسب از خدا رو نخوان که حکومتی تشکیل نمیشه برادر

مثل خود حضرت امام علی علیه السلام


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:52]

احسنت....


ali saneei, [19.03.15 21:52]

[Forwarded from Mr. Abazar Sepidbar-Absj]

اگه مردم حاکمی منتسب از خدا رو نخوان که حکومتی تشکیل نمیشه برادر

مثل خود حضرت امام علی علیه السلام


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:53]

گفتم قبلا

مردم سالاری دینی، یعنی از میان صاحبان صلاحیت، آنی که مردم انتخاب می کنند حق حکومت دارد


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:53]

آقا ما به همراه خانواده در رستورانیم همه غذا خوردن من فحش!!!!!


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:53]

بر میگردم.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:53]

نمیگه هر کی رو مردم انتخاب کرد

باید صلاحیت دینی داشته باشه


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:53]

مردم وقتی از میان ابوبکر و حضرت علی ، ابوبکر رو انتخاب میکنن، شما میخوایی چیکار کنی؟

حضرت علی هم به زور دست به حکومت داری نزد


ali saneei, [19.03.15 21:54]

امام حسین هم که قیام کرد، نخواست حکومت تشکیل بده بلکه دنبال امر دیگری بود


ali saneei, [19.03.15 21:54]

حکومت داشتن صرفا با حضور مردم معنا پیدا میکنه


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:55]

این حرفو نزن علی آقا....


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:55]

خوب نیست بخدا....


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:55]

یاد داستان شهید جاوید میفتیم....


Mostafa Zarei, [19.03.15 21:55]

شام تموم شد مگه؟😜


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:55]

سروش هم پارسال همینو طرح کرد....


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:55]

نه بخدا....

Hosein Joharchi, [19.03.15 21:56]

ادامه داره....


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:56]

حسین برو شامت رو بخور


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:56]

وگرنه اون بشقاب رو میکنن تو حلقتاااااااااااااااااااااااااا


Mostafa Zarei, [19.03.15 21:57]

دوستان همه تا بعد از شام حسین آقا برن استراحت!


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 21:57]

یه سوال

چندتا راه برای تشکیل حکومت و رسیدن به حکومت است

کودتا و براندازی

وراثت

انتخاب نخبگان

انتخاب مردمی

بنظر دوستان اگه فقیه بخواهد حکومت مشروعی داشته باشه، از کدوم راه شرعی خواهد بود؟


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:58]

اولی و دومی به نظرم بهترین راه هست


مجتبی مالکی, [19.03.15 21:58]

بستگی به فقیه اش داره


Hosein Joharchi, [19.03.15 21:58]

جمهوری اسلامی جواب سوال شماست.


ali saneei, [19.03.15 21:59]

بالاخره درک اباذر خان سخت باقی ماند

نفهمیدیم کی شوخی میکنه کی جدی میگه کی اصلا چیزی نمیگه

خلاصه یکی باید اباذر خان رو ترجمه کنه


مجتبی مالکی, [19.03.15 21:59]

حالا اگه یه حکومت بدست اومد

فقیه چطوری حفظش می کنه ?


ali saneei, [19.03.15 21:59]

آقا ، حسین بی خیال شام شده

اادامه بدین


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 21:59]

خب راست میگم دیگه علی

مگه امام خمینی با چیزی غیر از کودتا و براندازی اومد سر کار؟


ali saneei, [19.03.15 22:00]

امام خمینی کودتا نکرد، مردم در خیابان ها ایشون رو مطالبه کردن


Mostafa Zarei, [19.03.15 22:00]

به نظرم بحث اصلی ، همین سوالی هستش که مجتبی میگه...


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:00]

دیگه با الفاظ شوخی نکن علی جان که موجبات فرح خاطر همایونی ما رو فراهم میکنی


ali saneei, [19.03.15 22:00]

اکثریت جامعه ایشون رو خواست و ایشون اومد واگر اکثریت نمی خواست هیچ وقت نمی تونست حکومتی تشکیل بده


ali saneei, [19.03.15 22:01]

سوال هارو زیاد نکنین


ali saneei, [19.03.15 22:01]

موضوع رو مشخص کنید و روی همون بحث بشه


Mostafa Zarei, [19.03.15 22:01]

سوال زیاد نشده


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:01]

هیچ دلیلی برای اثبات اکثریتت نداری

امام اومدم و خودش رو به زور به ملت تحمیل کرد و ملت هم نتونستن چیزی بگن

حتی امام مخالفینش رو هم کرد تو گونی


ali saneei, [19.03.15 22:01]

حاج مهدی سوالی پرسید، اگه به جمع بندی رسیدیم بریم سوال بعد


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:01]

جدا من درک کردم اباذر خان رو 😏😏


Mostafa Zarei, [19.03.15 22:01]

موضوع همینه که بقیه بد فهمیدن


Hosein Joharchi, [19.03.15 22:01]

اجازه بدید آقایون....


ali saneei, [19.03.15 22:02]

شما راه پیمایی طرفداران سلطنت رو ببینید

چند درصد ججامعه بودن؟


Mostafa Zarei, [19.03.15 22:02]

من از سوال حاج مهدی ، سوال مجتبی رو فهمیدم!

یعنی به نظرم بحثی که مد نظر حاج مهدی بوده همین سواله


Hosein Joharchi, [19.03.15 22:02]

اصل بحثه اینه که از دیشب مطرح شد:

آیا اسلام با دموکراسی سازگاری دارد یا خیر؟؟؟


Hosein Joharchi, [19.03.15 22:03]

دوستان سوابق بحثو از دیشب مرور کنن.


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:03]

کلهم اجمعین خیر

ولی در حال حاضر راهی جز قبول دموکراسی نیست


ali saneei, [19.03.15 22:03]

فعلا بحث اثبات اکثریت نیست اباذرخان والا ادله زیاده


ali saneei, [19.03.15 22:03]

اسلام با مردم سالاری دینی سازگاری داره


Hosein Joharchi, [19.03.15 22:04]

به صورت مطلق؟


ali saneei, [19.03.15 22:04]

حاجج مهدی بیانات خوبی از حضرت آقا گذاشتن


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:05]

مجتبی جان

تداومش هم به خواست مردمه

چون بنظرم با زور نمیشه حکومت اسلامی رو مشروع دانست

کد حضرت آقا هم موید بود


ali saneei, [19.03.15 22:05]

برای تشکیل حکومت بله بصورت مطلق

مردم رو که به زور نمیشه برد بهشت


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:06]

البته اکثریت مطلق اگه نخواهد

حکومت باید تلاش کنه برای حفظش

ولی تا یه جاهایی


ali saneei, [19.03.15 22:06]

امام علی حق بود اما چون مردم نخواستن که حکومت رو بدن دست ایشون، یکی دیگه اومد گرفت دستش


Hosein Joharchi, [19.03.15 22:06]

نظر من مخالف علی صانعیست.


ali saneei, [19.03.15 22:07]

حاج مهدی تا کجا؟؟


ali saneei, [19.03.15 22:07]

چرا مخالف؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:07]

البته اون یکی حکومتش مشروع نبود

چون حاکم صلاحیت نداشت


ali saneei, [19.03.15 22:07]

به نظر شما امام معصوم میتونه به زور بر مردم حکومت کنه؟؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:07]

نه


ali saneei, [19.03.15 22:07]

حاج حسین عزیز؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:07]

مگه امام حسن ع کردند؟


ali saneei, [19.03.15 22:08]

اون مباحث شما رو خوندمم و قبول دارم، اول مشروعیت و بعد انتخاب مردم


ali saneei, [19.03.15 22:08]

اولی مشروعیت نداشت


ali saneei, [19.03.15 22:08]

صحبتم خطاب به حاج حسین بود که امام علی به زور حاکم نشد


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:09]

جدا از شوخی

دیگه وقتشه برسیم به حدیث معروف

الناس عبید الدنیا


این در تضاد با مراجعه به نظر مردم نیست ?


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:09]

نه


ali saneei, [19.03.15 22:09]

نه تنها به زور حاکم نشد، بلکه تا مردم نرن دنبال امام معصوم، امام معصوم برای تشکیل حکومت اقدام نمی کنه


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:09]

یعنی مردم میرن دنبال امام زمان که تو رو خدا بیا قیام کن؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:09]

نمیخوان حکومت زورکی نامشروعه


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:10]

امام زمان هم که با مبارزه و جنگ با طاغوت دست به تشکیل حکومت و نگهداری اون میزنه


ali saneei, [19.03.15 22:10]

بله، صحبت های دکتر عباسی در این خصوص جالبه

مردم باید برن و برسن به امام زمان نه اینکه بایستن و بگن آقا بیا


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:11]

مردم نمیرن و نمیرسن به امام زمان

فقط باید شرایط رو آماده کنن برای ظهور و قیام و تشکل حکومت و نگهداری حکومت


ali saneei, [19.03.15 22:11]

زمانی که مردم میرن دنبال امام زمان و برای احقاق حق قیام می کنن و طاغوت در اقلیت باشه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:11]

مشروعیت دو پایه داره

صلاحیت های دینی

بعلاوه

رضایت مردم

اگه هر دو در کسی بود حق حاکمیت داره

اگه نداشت نامشروعه

یعنی خداوند راضی به تشکیل حکومت یا تداوم حکومت اون فرد نیست


ali saneei, [19.03.15 22:11]

مردم باید رشد کنن و به معیارهای لازم برای ظهور برسن


ali saneei, [19.03.15 22:11]

احسنت


ali saneei, [19.03.15 22:11]

حاج مهدی


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:11]

به نظرم زمان ظهور آقا امام زمان مردم به سطح تعالی فهم و اجرا دین رسیدن و نظر مردم و امامشون

منطبق بر همه


و فرقی نمیکنه نظام جامعه اسلامیولایی باشه یا رای مردم


ali saneei, [19.03.15 22:12]

علامه حسن زاده هم می فرمایند ظهور باید در دلها صورت بگیره


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:12]

در زمان بعثت پیامبر تعداد مردمی که ایشون رو میخواستن کم بودن

ولی خدا گفت باید بمونی و تبلیغ کنی و طرفدارهات رو زیاد کنی


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:13]

ما که نمیگیم مردم توی هر چیزی باید نظر بدن.


ali saneei, [19.03.15 22:13]

ولی نگفت حکومت تشکیل بده، اول تبلیغ کن، آدم جمع کن بعد که رسیدی به اکثریت حکومت تشکیل بده


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:13]

جو جلسه خارج فقه گرفت منو😎


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:13]

مثلا تعیین شاخص های صلاحیت حاکم رو خداوند معین کرده


ali saneei, [19.03.15 22:13]

لایک


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:14]

خیلی از تصمیمات رو باید سپردن به متخصصین. مثل تصمیمات قانون گذاری که سپردیم به نمایندگان مجلس


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:14]

اما حکومت بدون رضایت مردم ممکن نیست که مطلوب خداوند متعال باشه


ali saneei, [19.03.15 22:15]

مردم نوع حکومت رو انتخاب می کنن، اون صحبتی که از امام گذاشتین که مردم حق انتخاب دارن جالب بود


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:15]

برای تشکیل حکومت هم پیامبر جنگید


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:15]

البته رضایت مردم را باید مدیریت و کنترل و مهندسی کرد! و اجازه نداد ائمه کفر مردم را اغوا کنند. و اینجا وظایف خطیر خواص اهل حق معنا میشه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:15]

روی این باید کار کرد


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:15]

یعنی مبارزه کرد تا تونست حکومت رو تشکیل بده

نه اینکه همه مردم به راحتی بخوان


ali saneei, [19.03.15 22:15]

بازم لایک


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:16]

واقعا خواص اهل حق مهمترین نقش رو در زمینه سازی ظهور دارند


ali saneei, [19.03.15 22:16]

پیامبر اول برای دفاع از خود جنگید... از خونه و کاشانه رفته بودن و هی به اونا حمله می شد


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:16]

به نظرم در تاریخ اسلام یه چیزی واضحه


امامان تا زمانی که امکان رسیدن به حکومت وجود داشت تلاش کردن برای به دست گرفتن اون


اما از زمان عاشورا به بعد تلاش کردن مردم تربیت کنن تا نتیجه اش بشه حکومت


یه دلیل واضح اش اینه که حتی در هدف تربیت هم دارا بودن حکومت کمک شایانی می کنه


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:16]

وظیفه ائمه تشکیل حکومت اسلامی بوده


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:16]

از طریق آگاه سازی و به میدان آوردن مردم


ali saneei, [19.03.15 22:17]

در صورتی که مردم بخوان


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:17]

حال اگه زمینه بدست گیری حکومت بوده چرا که نگیرند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:17]

اما اگه نبود با شمشیر این کار رو نکردند.


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:17]

فکر کنم یه ذره مسیر اشتباهی رفتیم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:18]

جالبه که حتی یک مورد پیدا نمی کنیم که ائمه ع تلاش کرده باشند با زور حکومت رو بگیرند. اونوقت دوستان میگند ما باید سند بیاریم!


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:18]

مگر حکومت کردن هدف هست یا خودش وسیله ?


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:18]

وسیله است


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:18]

وسیله ای برای بسط دین


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:18]

بدون تصرف حکومت ممکن نیست


ali saneei, [19.03.15 22:18]

حاج مهدی ما دربست نظراتت رو قبول داریم

خودت یه تنه برو جلو که کارت درسته


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:19]

مخلصم


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:19]

حالا اگه این حکومت به زور به هدف اصلی ضربه رد چی ?


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:19]

زد


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:19]

موافقم با شما. من که زور رو قبول ندارم. دوستان جواب بدن


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:19]

یعنی پیامبر بدون شمشیر برای بدست گیری حکومت اقدام کرد؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:20]

دفاع کرد


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:20]

جدی میگی حاج مهدی؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:20]

حکومت مدینه را مردمی گرفت

Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:20]

دعوتش کردند


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:20]

اتفاقا جهاد کرد

نه دفاع


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:20]

بعد اونها حمله کردند


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:20]

حکومت مکه رو چی؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:20]

اموال مسلمانان را در مکه مصادره کردند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:20]

بعد دیگه جنگ با دشمن بود.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:20]

حکومت مدینه مردمی بود


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:20]

مگه به مکه حمله نکرد؟

ولی چون اونها دستاشون رو بردن بالا، پیامبر هم بدون جنگ وارد مکه شد


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:21]

بنظرتون اگه مردم مدینه پیامبر رو نمی خواستند و دعوت نمی کردند ایشان میرفت مدینه؟


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:21]

به حضرت چه ربطی داشت که مصادره کردند؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:21]

مال مسلمونها بود


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:21]

من در اون روز با پیامبر نبودم که الآن جواب بدم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:21]

امولشون رو سرقت کردند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:21]

پیامبر هم حمله کرد به کاروان قریش


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:21]

لذا اولین جنگ. جنگ بدر شکل گرفت


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:21]

همیشه اونها حمله کردند


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:21]

حکومت اسلامی ملجا درماندگان مسلمان باید باشد


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:22]

مال مسلمانان پس هر جایی مصادره شد حق دخالت نظام اسلامی هست؟؟؟؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:22]

چه ربطی داره؟


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:22]

پس چرا به مکه حمله کرد؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:22]

چون عهد شکستند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:22]

پیامبر میخواست بره زیارت نمی گذاشتند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:23]

عهد بست


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:23]

و بعد اونها شکستند. و این یعنی جنگ


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:23]

آهان پس بحث شکستن عهد بود که مجوز حمله داد؟!!


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:23]

بله


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:23]

وگرنه اگه عهد نمی شکستند پیامبر مکه را تسخیر نمی کرد


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:24]

به هر حال مساله حاکمیت ظلم با مردم گمراه باز هم مساله دیگری است


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:24]

بر اساس چه سندی میفرمایی که اگه عهد نمیشکستند پیامبر مکه را تسخیر نمیکرد؟


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:24]

پس هر جایی که پیامبر حمله کرد بحث شکستن عهد بود و بحث بسط حکومت اسلامی نبود؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:24]

تقریبا بله


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:25]

کشورگشایی ها مربوط به زمان ابوبکر و عمره


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:25]

ولی به نظر بنده یقینا خیر


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:25]

ائمه ظلم و باطل مردم را و توده ها را گمراه می کنند. لذا وقاتلوا ائمه الکفر


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:25]

آقا مهدی این حرف رو نزن برادر


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:25]

چشم☺️


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:25]

حاج مهدی!

چقدر در قرآن مباحث جهاد اومده؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:25]

من باطریم تموم شد! بقیه ادامه بدن☺️


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:26]

اهان، این درست بود، بحث کشتن حکمران کافر


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:26]

من به یاد ندارم که جایی اومده باشه که اگه عهد شکستن شما جهاد کن و دهنشون رو سرویس کن


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:26]

نامردا! چندنفر به یه نفر! 🏃🏃🏃🏃


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:26]

دهنشون رو سرویس نکرد.


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:26]

تک به تک


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:27]

بدون خونریزی مکه فتح شد!


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:27]

تازه ابوسفیان شد حاکم مکه!


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:27]

خیبر هم همینطور؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:27]

اونها خیانت کردند


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:27]

به نظر من که اسلام میگه، اگر جایی به دینت نیامدند تو حمله کن یا جزیه بگیر


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:27]

در جنگ آدم فروشی کذردند


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:27]

و بستند با کفار


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:27]

حاجی خیلی دوستت داریم

من متوجه بحث شدم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:27]

جهاد ابتدایی از بحث های اختلافی بزرگان دین است. بنده شرمنده ام که نظردادم!


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:28]

آقا مهدی کوچیکتم برادر


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:28]

دوست دارم وحید جان دربست! دمت گرم که اومدی توی بحث


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:28]

ببخشید سوات بنده نم کشیده است!


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:28]

نمیتونه دوستان رو قانع کنم!


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:29]

شما استاد مایی، مخصوصا تو مباحث انحرافی ☺😅


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:29]

طبیعی اینه که هر یک از عزیزان خودشون باید جمع بندی داشته باشند. مخلص همه رفقا😍❤️


مجتبی مالکی, [19.03.15 22:30]

حدیث (1) امام على علیه‏ السلام :

قُلوبُ الرَّعِیَّةِ خَزائِنُ راعیها فَما اَودَعَها مِن عَدلٍ اَو جَورٍ وَجَدَهُ؛

دلهاى مردم صندوقچه‏ هاى حاکم است، پس آنچه از عدالت و یا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد دید.

غررالحکم، ج4، ص 521، ح 6825


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:30]

خداروشکر دکتر رفته خرید شب عید توی ترافیک گیرکرده 😄😍🏃🏃🏃🏃🏃


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:30]

جنگ حنین

پیغمبر اکرم (ص) پس از فتح مکه به تصفیه اطراف – که شهر طائف نیز از آن جمله بود – پرداخت و جنگ های متعددی با اعراب کرد که یکی از آن ها، جنگ حنین می باشد.


Ruhollah Kiani, [19.03.15 22:30]

حاج مهدی، این بحث انقلاب جهانی اسلام است که خدا انشاءالله ما رو سرباز این انقلاب قرار بده


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:31]

جنگ تبوک

پیغمبر اکرم (ص) در سال نهم هجرت به قصد جنگ با روم، لشکری به تبوک (تبوک جایی است در مرز میان حجاز و شام) کشید، زیرا شایع شده بود که قیصر روم، در آن حدود از رومی ها و اعراب، لشکری تمرکز می دهد و جنگ موته نیز پیش از آن با روم، در همان حدود، اتفاق افتاده و منجر به شهادت سرداران اسلام: جعفربن ابی طالب و زیدبن حارثه و عبدالله بن رواحه شده بود.


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:31]

جنگ تبوک که معلومه دفاعیبوده


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:31]

حنین رو باید تحقیق کنم


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:31]

علتش رو


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:32]

حاجی جون

تبوک خیلی از مدینه دور بودا

چطور میشه دفاعی؟


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:32]

آخ آخ رییس اومد🏃🏃🏃🏃


Abdollah Soltani, [19.03.15 22:32]

دوستان چون مطالب رو نمی خونم فعلا این چند روزه... اگه لازم التذکر شدید خودتون رعایت کنید...😜😜😜

الان کربلا بارون خفن یهویی☔☔


Mr. Abazar Sepidbar-Absj, [19.03.15 22:32]

زیارتکم مقبوله کربلایی


Abdollah Soltani, [19.03.15 22:33]

نایبیم اباذرجان


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:33]

نامردی آقا!!!!!!!!!! ما دلمون کربلا و صحن و سرای ارباب رو میخواد😞😞😞❤️


Abdollah Soltani, [19.03.15 22:33]

الان خیس میشی سرما میخوری...☔☔


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:34]

دلم برای حیرت بین الحرمین لکزده. نمی دونی بری به دامن ارباب یا اول بری پابوس قمرالعشیره😞😞😔😔


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:35]

بقول حضرت روح الله: اسفار و شفای ابن سینا نگشود / با آن همه جر و بحثها مشکل ما!😔😔


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:36]

السلام علیکیا سدره المنتهی و روحی لک الفداه یا قمر العشیره❤️


Abdollah Soltani, [19.03.15 22:37]

امشب عراقی ها هم همه اومدن اطراف حرمها و بین الحرمین رگبار سنگین گرفت...


Mahdi Saeidi (aut), [19.03.15 22:38]

یاد روزی که به عشق تو گرفتارشدم ....❤️


  • ۹۴/۰۱/۰۴
  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی

حاکمیت اسلامی

دمکراسی

مردمسالاری

نظام ولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی