ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ....

  • ۱
  • ۰

 امام خمینی رحمة الله علیه : 


البته فضائل حضرت رسول اکرم ص بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر (ع) از همه بیشتر است ، لکن زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزایش نمی دهد. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و امامان دیگر در تدارک بسیج و سپاه و تعیین ولات و استانداران و گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند ، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی(حاکمیت ولی فقیه ) قرار داده است منتها شخص معینی نیست بلکه تکیه روی عنوان عالم عادل است . 

(کتاب ولایت فقیه)


امام خمینی رحمة الله علیه :


 البته باید توجه داشت : وقتی میگوییم ولایتی را که رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) داشتند بعد از (فرا رسیدن عصر ) غیبت ، فقیه عادل دارد برای هیچ کس این توهم نباید پیدا شود که مقام فقها  همان مقام ائمه ع و رسول اکرم ص است ، زیرا اینجا در تشکیل حکومت صحبت از مقام نیست بلکه صحبت از وظیفه است ، ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس یک وظیفه سنگین و مهم است نه این که کسی شان و مقام غیرعادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادل بالاتر ببرد ، به عبارتی دیگر ولایت مورد بحث یعنی حکومت و اجرا و اداره ، برخلاف تصوری که خیلی از افراد دارند ، امتیاز نیست بلکه وظیفه ای خطیر است . 

(کتاب ولایت فقیه)


  • ۹۴/۰۸/۲۳
  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی

امام خمینی

نظام ولایی

ولایت فقیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی