ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ....

  • ۰
  • ۰

 درد این وطن فراموشی و قدرنشناسی بخشی از مردمی است که نه تاریخ خواندند و نه درکی از آن دارند و نه سعی و کوشش فعلی و فکری در دین و بنیان های اخلاقی آن دارند!درد این وطن روشنفکر نمایانی است که همزمان هم حامی مصدق اند و هم مدافع رژیم مستکبر پهلوی! هم حامی دموکراسی و پلورالیسم غربی هستند هم رژیم شاهنشاهی و میلیتاریستی!  اگر بخواهم بنویسم ۵۷ سال حکومت پهلوی ها چه گذشت  و با رویکرد توسعه تک بعدی و وابسته  چه بر سر مردم و اقتصاد و کشاورزی و فرهنگ بومی مملکت آمد و چه ثروتی از کشور به یغما رفت، نیاز به ده ها کتاب است! 


نیاز به مطالعه تفصیلی است تا سوال ایجاد شود که علت شکست مشروطه و انحراف آن چه بود، علت کودتا رضاخانی با همدستی امثال طباطبایی که بعدها به فلسطین گریخت و برای یهودی ها مشاور املاک و تاجر زمین شد چه بود؟ چرا انگلیس دیکتاتور را آورد و برد؟ و اینکه چرا ارتش مدرن او حتی یک روز هم نتوانست دربرابر قوای متفقین وطن را حفظ کند و روزی که رضاشاه را تبعید کردنند کسی ناراحت نشد؟ چرا راه آهن را آوردند و چه استفاده ای از آن در جنگ جهانی مقابل مستعمرین کردند؟ علت نابودی کشاورزی و قحطی ها چه بود؟ علت اصلاحات ارضی؛ کاپیتولاسیون؛ کنسرسیوم نفتی و کلی قراردادهای استثماری چه بود و چه امتیازاتی برای حاکمان و اربابان غربی آنها داشت؟  علت غربی کردن جامعه و دین زدایی و کشف حجاب چه بود؛ غیر از آن بود که عظمت مرجعیت در زمان تحریم تنباکو برای استعمار پیر روشن شده بود و باید دین از جامعه و عزای اهل بیت و ظواهر دینی همه از جامعه به بهانه پیشرفت و مدرنیزاسیون منکوب و نابود میشد؟ غیر از این بود که دانشگاه غربی برای ترویج فکر استعماری و غربی سازی نخبگان باید ایجاد و در واقع مونتاژ میشد؟ خروجی دانشگاه چه بود و چه میزان تولید علم در ایران صورت میگرفت؟ چرا تا اواخر دوره پهلوی وجود دکتر های هندی و فلیپینی را به یاد دارند و برای عمل جراحی نیاز به خروج از کشور بود؟ چند درصد از جامعه باسواد شدند و امکان تحصیلات عالیه داشتند؟ چرا صنعت خودرو کشور تا انتهای آن سالها فقط مونتاژ می‌نمود و هیچ رشدی نداشت و تمام صنعت کشور بر مبنای مونتاژ بود؟چرا نان دلالان رژیم همیشه در واردات بود و تولید جنس صنعتی و بومی معنی نداشت؟ چرا در دوره پهلوی باید مواد مخدر دولتی و کوپنی بین مردم پخش می‌شد و مواد الکلی و در دوره پهلوی دوم بیش از پیش و مخصوصا با میدان دادن  گسترده به بهایی ها در همه عرصه ها؛ فسادهای اقتصادی و فرهنگی و  مراکز فحشا باب و گسترش می یافت تا مردم و جوانان به خود مشغول شوند؟ چقدر چاه ها و لوله های نفت جیب استثمار و استعمار را پر نمود و چرا ملی شدن صنعت نفت را بر نتابیدند؟عاقبت مصدق چه شد؟ شکنجه و شهادت دکتر فاطمی وزیر خارجه مصدق بدست اشرف یا کشتار مردم را چرا نقل نمیکنند؟! افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی دهه ۲۰ و تورم کمرشکن و رکود شدید دهه ۵۰  را چرا به یاد نمی آورمد؟
جدا شدن بحرین ،زرکوه،آریایی و دادن امتیازات مختلف به اعراب خلیج فارس را از یاد برده اند؟ از بین رفتن سربازان وطن در سرکوب جنبش های عربی مانند ظفار در عمان را از یاد برده اند؟!  دلیل ایجاد بزرگترین سازمان سرکوب اطلاعاتی در منطقه به کمک موساد و سیا چه بود و رژیم شاهنشاهی از چه منافعی نگهبانی مینمود؟ چرا از فساد های مختلف دربار و خصوصااشرف وفرح پهلوی نمیگویند؟
چرا از اینکه شاه پهلوی سگ دست آموز و ژاندارم و‌نوکر آمریکا بوددر کنار رژیم سعودی در دهه ی ۱۳۵۰ نمیگویند؟چرا از حضور بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی و خریدهای سنگین نظامی از آمریکا و همزمان وجود سیل مهاجرت مردم از نود درصد نقاط محروم کشور و ایجاد حلی آبادهای اطراف تهران نمیگویند؟ چرا از تامین نفت وگاز اسرائیل و ارتباطات  و نوکری برای آن رژیم نمیگویند؟ و چرا از خود نمیپرسند که در دو کودتای استعماری و در سرکوب مردم بختیاری و کرد و ترک و عرب و در سرکوب های سالهای ۴۲ تا ۵۶ و ۵۷ چه بر سر مردم رفت و چقدر کشته و شکنجه شدند در راه نجات کشور از دیکتاتوری لجام گسیخته و وابسته؟ آری تا پیشمرگه و نوکر استعمار و استثمار و کدخدایان باشی خوبی اما اگر خواستید روی پای خود بایستید و مستقل باشید باید به خاک سیاه نشانده شوی و هزار و یک شبهه و دروغ فکری و توهمی را به ذهن مردمان ساده اندیش القا کنند. 

 اگر همه چیز خوب بود چه نیاز به آزادی  خواهی و استقلال خواهی و انقلاب بود اگر اقتصاد خوب بود دلیل اعتصابات گسترده مردم و کارگران چه بود؟ فساد افسار گسیخته اقتصادی  اداری و فرهنگی چرا داد مردم دین خواه و مسلمان را در آورده بود؟ به عنوان یک ایرانی مسلمان از نوشتن توصیفات این روشنفکران و از آنچه بر سر کشور رفته است در دوران گذشته سرزیمنم شرم میکنم.

نیاز به خواندن و نوشتن ده ها کتاب است تا سره از ناسره تمایز یابد

  • ۹۸/۱۲/۰۵
  • سیدعلیرضا هاشمی گلپایگانی

آرمانهای انقلاب اسلامی

منطق انقلاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی